اپلتکنولوژی

اپل اپلیکیشن «پارلر» را از اپ استور حذف کرد

اپل: پارلر اقدامات کافی برای مقابله با تهدیدهایی که امنیت مردم را به خطر می‌اندازد، انجام نداده است

اپل ساعاتی پیش اپلیکیشن پارلر (Parler) را از اپ استور حذف کرد. این اقدام در پی انتقادها از استفاده معترضان آمریکایی از این اپلیکیشن برای سازماندهی اعتراضات اخیر و ورود به ساختمان کنگره صورت گرفت.

اپل با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص نوشت: ما همواره از انتشار و نمایش دیدگاه‌های مختلف در اپ استور حمایت کرده‌ایم. اما تهدید به خشونت و فعالیت غیرقانونی، هیچ جایی در پلتفرم ما ندارد. پارلر اقدامات کافی را برای مقابله با این تهدیدهایی که امنیت مردم را به خطر می‌اندازد، انجام نداده است. تا زمانی که پارلر این مشکلات را برطرف نکند، (اپلیکیشن) پارلر در اپ استور حضور نخواهد داشت.

اپل روز جمعه با انتشار پیامی‌به پارلر، از این شرکت خواست تا محتواهای که در تضاد با سیاست‌های این شرکت است، حذف کند و طراحی را ارائه دهد و مشخص کند که چگونه می‌خواهد این مسئله را مدیریت کند. طبق گفته اپل، 24 ساعت به پارلر مهلت داده شد تا این تغییرات را اعمال کند که در غیر این صورت، تصمیم به حذف این اپلیکیشن از اپ استور گرفته خواهد شد.

اگرچه پارلر برخی تغییرات مدنظر را در پلتفرم خود ایجاد کرد، اما به زعم اپل، این اقدامات کافی نبودند و در نهایت تصمیم نهایی مبنی بر حذف این اپلیکیشن از اپ استور اتخاذ شد. اپل در این باره نوشت: فرآیندهایی که پارلر برای مقابله و پیشگیری از گسترش محتواهای غیرقانونی و خطرناک در پیش گرفت، کافی نبودند و تا زمانی که این شرکت نتواند توانایی خود در مقابله و فیلتر محتوای خطرناک از این سرویس را نشان دهد، راهی  به اپ استور نخواهد داشت.

گفته می‌شود که بعد از انتشار بیانیه اپل و اعطای مهلت 24 ساعته به پارلر، میزان دانلود این اپلیکیشن به طور قابل‌توجهی افزایش یافت و در صدر پردانلودترین‌های اپ استور قرار گرفت.

پیش از اپل، شرکت گوگل نیز در ساعات پایانی روز جمعه، اپلیکیشن پارلر را از پلی استور حذف کرد. در بیانیه این شرکت آمده است: ما از انتشار پست‌هایی ترویج‌دهنده خشونت در اپ استور مطلع هستیم. اگرچه می‌توان پیرامون سیاست‌های محتوایی در اپلیکیشن‌ها بحث و گفت‌وگو کرد، اما حذف سریع پست‌های نقض‌کننده این سیاست‌ها، کار دشواری است. بنابراین، ما در اپ استور اپلیکیشن‌ها را موظف کرده‌ایم تا اقداماتی جدی را برای مقابله با انتشار محتواهای نامناسب در پیش بگیرند. در این مقطع و با توجه به خطراتی که امنیت عمومی‌را تهدید می‌کند، تصمیم گرفتیم تا زمانی که این مشکلات در پارلر برطرف نشوند، آن را به حالت تعلیق درآوریم.

جان ماتز، مدیرعامل پارلر اما در واکنش به این اقدام از سوی اپل، با صدور بیانیه‌ای این شرکت را به اتخاذ استانداردهای دوگانه متهم کرد. در بخشی از بیانیه پارلر آمده است: اپل، گوگل و دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری که سیاست‌های ضدرقابتی را در پیش می‌گیرند، در اقدامی‌هماهنگ‌شده تصمیم گرفتند تا مانع از رقابت در بازار شوند.

منبع
ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا