تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

تلگرام کانال‌های مرتبط با آشوب‌های کنگره آمریکا را حذف کرد

یک هفته بعد از اشغال کنگره آمریکا توسط افراط­ گران آمریکایی، تلگرام تایید کرد که روز چهارشنبه بسیاری ازکانال­‌ها را مسدود کرده است.

سی ان ان دلیل این مسدودیت را نقش داشتن این کانال­‌ها در شروع آشوب­های هفته گذشته آمریکا و فراخواندن مردم به خشونت اعلام کرد. درست مانند تاثیری که ردیت در برپایی این آشوب­ها داشته است.

سخنگوی تلگرام در اینباره گفت: ما از بحث و اعتراضات صلح آمیز استقبال می­کنیم اما به صورت آشکار محتوایی که مرتبط با فراخواندن عموم به خشونت باشد را حذف می­کنیم.

این مسدودیت­ها در حالی است که طبق اخبار نیویورک تایمز ، تلگرام در آخر هفته گذشته و اوایل هفته جاری 25 میلیون کاربر جدید جذب کرده ­است و حالا بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.

تلگرام در صفحه سوالات متداول خود توضیح داده که کانال­‌ها می توانند تعداد نامحدودی کاربر داشته باشند بنابراین مکانی مناسب برای پخش پیام شما به طور گسترده هستند. برخلاف  چت‌های خصوصی، پیام‌های رد و بدل شده در کانال­ها end-to-end encrypted نیستند و برای همه قابل نمایش هستند.

این مسدودیت­‌ها توسط تلگرام را نیز می‌توان می­‌توان تلاشی برای جلوگیری از مبتلا شدن به سرنوشت پیام­رسان Parler  دانست؛ شبکه اجتماعی که پس از حمایت از کاربران برای ایجاد خشونت، از  گوگل پلی و اپ استور حذف شد و میزبانی وب سرویس آمازون (AWS) را از دست داد. سرنوشتی که تلگرام با آن آشناست، زیرا اپل در سال 2018 موقتاً این اپلیکیشن را از اپ استور خود حذف کرده بود.

Mashable برای تائید این خبر و دانستن اینکه آیا این فراخواندن به خشونت ویژه مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب، جو بایدن نیز می‌شود یا خیر، با تلگرام تماس گرفته اما هیچ پاسخی دریافت نکرد.

مترجم: الهه دمیرچی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا