تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

قابلیت چت صوتی گروهی به تلگرام اضافه شد

تلگرام اخیرا از عرضه بروزرسانی جدیدی خبر داد که امکان برقراری چت صوتی گروهی را برای کاربران این اپلیکیشن فراهم ‌می‌کند.

این روزها، کمتر اپلیکیشن ارتباطی را ‌می‌توان یافت که به قابلیت چت صوتی مجهز نشده باشد. تلگرام نیز که پیشتر، قابلیت چت صوتی میان دو کاربر را فراهم کرده بود، اکنون دست به تغییری جدید زده و امکان چت صوتی گروهی را در بروزرسانی جدید این برنامه تعبیه کرده است.

این ویژگی جدید در قسمت بالایی صفحه چت‌ها‌ی گروهی ظاهر خواهد شد و در صورت فعال شدن، کاربران ‌می‌توانند به آن ملحق شده و صورت صوتی با یکدیگر چت کنند. در نسخه دسکتاپ تلگرام ویندوز و مک نیز، این قابلیت برای کاربران عرضه شده است.

تلگرام در این بروزرسانی، یک طراحی جدید را برای کاربران اندروید عرضه کرده که به شکل یک ویجت شناور در دستگاه عمل ‌می‌کند. این قابلیت، به کاربران امکان ‌می‌دهد تا در هنگا‌می‌که اپلیکیشن تلگرام در بک‌گراند فعال است، ببیند که چه کی در حال صحبت است یا میکروفون را فعال کند و یا صدای چت را قطع کند.

این ویژگی به گونه‌ای طراحی شده که کاربر بعد از محلق شدن به چت صوتی گروهی، ‌می‌تواند کارهای دیگری همچون مشاهده مکالمات و یا ارسال پیام‌ها‌ی متنی را نیز انجام دهد.

برای استفاده از چت صوتی، ادمین گروه ‌می‌بایست این گزینه را در منوی تنظیمات گروه فعال کند. این دوازدهمین آپدیت تلگرام در سال 2020 میلادی است که قبل از کریسمس، این ویژگی کاربردی را در اختیار کاربران قرار داده است.

تلگرام به قابلیت چت صوتی گروهی بروزرسانی شد

علاوه بر این قابلیت، استیکرهای انیمیشنی در تلگرام نیز بروزرسانی شده‌اند و شاهد 180 استیکر با حج‌می‌کمتر از 50 کیلوبایت هستیم. با دریافت این آپدیت، استیکرها با سرعت بیشتری لود خواهند شد.

همچنین کاربران اندروید تلگرام ‌می‌توانند از این پس، محل ذخیره اطلاعات خود را از حافظه داخلی دستگاه به حافظه SD تغییر دهند. این ویژگی ‌می‌تواند برای کسانی که گوشی آن‌ها‌ از حافظه ک‌می‌برخوردار است، خبر خوبی باشد.

تلگرام همچنین اعلام کرد که در این آپدیت، انیمیشن‌ها‌ی جدیدی نیز به نسخه اندروید این اپلیکیشن اضافه شده به طوری که ‌می‌توان این تغییرات را با تپ کردن روی دکمه News Messages، باز کردن پروفایل، مدیریت پوشه‌ها‌ی چت و غیره مشاهده کرد.

کاربران آی او اس نیز ‌می‌توانند به دستیار صوتی سیری این اجازه را دهند تا پیام‌ها‌ی دریافتی را در هدفون برایشان بخواند. برای این کار، باید به بخش Settings، سپس Notifications و بعد از آن Announce Messages مراجعه کرده و در نهایت تلگرام را فعال کنند.

از دیگر ویژگی‌ها‌ی جدید تلگرام، بهبود قابلیت‌ها‌ی مربوط به ویرایش پیام‌ها‌ست. کاربران اندروید اکنون ‌می‌توانند تصاویری را که پیشتر برای کاربران ارسال کرده‌اند، ویرایش کرده و افکت‌ها‌ و استیکرهایی را به آن اضافه کنند. کاربران آی او اس نیز ‌می‌توانند تصاویر دریافتی را ویرایش کنند.

کمتر پیش آمده که تلگرام، آپدیتی را عرضه و ایموجی‌ها‌ی انیمیشنی جدید را به این پلتفرم اضافه نکند. طبق معمول، در این بروزرسانی نیز شاهد اضافه شدن ایموجی‌ها‌ی انیمیشنی جدیدی هستیم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا