آمازونتکنولوژی

شکایت پارلر از آمازون؛ محدودیت اپلیکیشن پارلر باید برداشته شود

پارلر به دلیل مسدود شدن دسترسی کاربران به اپلیکیشن خود در آمازون، این شرکت را به دادگاه کشاند. در جریان اعتراضات اخیر در آمریکا و اشغال ساختمان کنگره، معترضان از چند پلتفرم شبکه اجتماعی از جمله پارلر برای هماهنگی‌ها و گسترش آشوب استفاده کردند.

در پی این اتفاق، شرکت آمازون در اقدا‌می‌ به منظور جلوگیری از گسترش این درگیری‌ها، پارلر را که سرویس‌های این شرکت استفاده ‌می‌کند، از دسترس خارج کرد. حال بعد از گذشت چند روز، پارلر شکایتی را علیه آمازون تنظیم و اعلام کرده که این شرکت ‌می‌بایست فورا امکان استفاده از اپلیکیشن پارلر را برای کاربران فراهم کند.

پارلر در شکایت خود نوشت که آمازون هیچ شواهد و مدرکی دال بر دخالت این اپلکیکیشن در گسترش و ترویج اعتراضات اخیر نداشته است. دیوید گروسبک، وکیل پارلر در جلسه دادگاه اعلام کرد که این مسدودی اجباری پارلر منجر ضرر غیرقابل‌ جبرانی را برای این شبکه اجتماعی به دنبال خواهد شد و ‌می‌بایست هرچه سریع‌تر با رفع مسدودیت، این اپلیکیشن بتواند به خدمات عمو‌می‌خود ادامه دهد.

او همچنین هرگونه نقش داشتن اپلیکیشن پارلر در آشوب‌های اخیر از سوی حامیان دونالد ترامپ در واشگنتن را انکار و عنوان کرد که جز چند مورد صحبت‌هایی که در کنفرانس‌های مطبوعاتی عنوان شد، هیچ مدرکی مبنی بر دخالت پارلر در این آشوب‌ها وجود ندارد.

پارلربه عنوان یکی از اپلیکیشن‌های پرطرفدار حامیان دونالد ترامپ به حساب ‌می‌آید و گفته ‌می‌شود که چیزی حدود 12 میلیون کاربر از آن استفاده ‌می‌کنند. مجموعه «خدمات وب آمازون» یا همان AWS متعلق به شرکت آمازون در همان ساعات نخست پس از اشغال کنگره، ارائه خدمات خود را به پارلر متوقف کرد و این اپلیکیشن از دسترس خارج شد.

آمازون اعلام کرد که این تصمیم در پی مشاهده محتواهای خشونت‌آمیز و صدور هشدارهای متعدد مبنی بر حذف این محتواها و عدم اقدام جدی از سوی پارلر صورت گرفت. آمبیکا دوران، وکیل آمازون در واکنش‌های به صحبت‌های وکیل پارلر گفت که این شبکه اجتماعی با اجازه دادن به انتشار چنین محتواهایی و عدم نظارت جدی بر این مطالب، سیاست‌ها و قوانین را نقض کرده است. آمازون تصمیم درست را در این خصوص اتخاذ و اکانت پارلر را مسدود کرد.

با این حال، پارلر مدعی است که آمازون حق مسدود کردن این پلتفرم را نداشته و تصمیم این شرکت با انگیزه‌های سیاسی و به نفع توییتر صورت گرفته است چراکه در توییتر نیز محتواهای خشونت‌آمیز گسترش یافته بود و شاهد هیچ سانسوری از سوی توییتر در این خصوص نبودیم.

پارلر از دادگاه خواست تا به صدور دستوری، زمینه رفع مسدودیت این اپلیکیشن را از سرورهای آمازون فراهم کند. گفتنی است علاوه بر آمازون، شرکت‌های اپل و گوگل نیز این اپلیکیشن را از اپ استور و پلی استور حذف کرده بودند.

منبع
Reuters

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا