اپل

هرآنچه تاکنون از آیپد ۲۰۲۱ اپل ‌می‌دانیم

اپل در بهار سال ۲۰۲۰، از مدل‌های ارتقایافته آیپد پرو خود رونمایی کرد. اگرچه این شرکت، عادت به عرضه مدل‌های جدید در هر سال ندارد، اما به نظر می‌رسد که اهالی کوپرتینو برای سال ۲۰۲۱، معرفی سه آیپد جدید را در نظر گرفته‌اند.

تقریبا ۱۱ سال از عرضه اولین آیپد که توسط استیو جابز فقید در مرکز Yebra Buena سن فرانسیسکو معرفی شد، می‌گذرد و تا به امروز، مدل‌های متعددی از این محصول تحت عناوینی همچون آیپد مینی، آیپد ایر و آیپد پرو روانه بازار شده است.

حال طبق آخرین شنیده‌ها، نسل جددی آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی که رونمایی از آن برای سال ۲۰۲۱ در دستور کار قرار دارد، احتمالا به فناوری جدید نمایشگر که با نام مینی LED شناخته می‌شود، مجهز خواهد بود. این یعنی دیگر خبری از نمایشگرهای LCD در آیپد پرو بزرگ‌تر جدید نخواهد بود.

مزیت نمایشگرهای مینی LED این است هر کدام از پیکسل‌ها، به صورت جداگانه عمل می‌کنند که می‌تواند کنتراست بهتر، سطح رنگ سیاه عمیق‌تر و رنگ‌های دقیق‌تری را در معرض دید قرار دهد.

همچنین در گزارش اخیر که توسط وب‌سایت ژاپنی MacOtakara منتشر شده، آمده است که نسخه ۱۱ اینچی آیپد پرو نیز احتمالا در سال جاری عرضه خواهد شد اما با این تفاوت که در این محصول همانند سابق از نمایشگر LCD استفاده خواهد شد.

هرآنچه تاکنون از آیپد 2021 اپل ‌می‌دانیم

در حال حاضر، مدل آیپد پرو از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به آیپد پرو به نظر می‌رسد و انتظار می‌رود که آیپد پرو ۲۰۲۱ نیز با تغییراتی بسیار ک‌می‌در طراحی و تقریبا برابر با مدل‌های کنونی عرضه خواهد شد. با این حال، در مدل ۱۲.۹ اینچی به دلیل استفاده از فناوری نمایشگر جدید از بدنه‌ای با ضخامت بیشتر استفاده خواهد شد.

گفته می‌شود که در هر دو مدل آیپد پرو، تغییراتی را در طراحی اسپیکرها شاهد خواهیم بود به طوری که تعداد سوراخ‌های اسپیکر به دو سوم کاهش خواهند یافت و محل قرارگیری آن نیز تغییر خواهد کرد.

از آنجایی که اپل، فصل بهار را برای رونمایی و عرضه آیپدهای خود در نظر می‌گیرد، امسال نیز احتمالا این رویه تغییر نکند و در ماه مارس شاهد معرفی مدل‌های جدید آیپد پرو خواهیم بود.

در خصوص آیپد دیگر اپل نیز باید گفت که با استناد به گزارش وب‌سایت مذکور، اپل امسال از یک آیپد مینی ۸.۴ اینچی رونمایی خواهد کرد. از آنجایی که میزان حاشیه‌های کناری نمایشگر در این تبلت، کاهش خواهد یافت این کاهش ابعاد بدنه، چندان به چشم نخواهد آمد.

هرآنچه تاکنون از آیپد 2021 اپل ‌می‌دانیم

شواهد نشان می‌دهد که آیپد مینی همچنان به دکمه تاچ آیدی جلویی مجهز خواهد بود که بخشی از فضای پایینی نمایشگر را به خود اختصاص خواهد داد. اما اگر اپل می‌توانست تاچ آیدی را همانند کاری که در آیپد ایر انجام داده، به دکمه پاور منتقل می‌کرد، قطعا زیبایی و طرفداران بیشتری را برای این محصول به ارمغان می‌آورد.

به نظر می‌رسد که اپل امسال تغییراتی را در طراحی مدل پایه آیپد خود اعمال خواهد شد. البته این تغییرات چندان قابل‌توجه نخواهند بود اما احتمالا از بدنه‌ای باریک‌تر برای مدل جدید استفاده خواهد شد.

هرآنچه تاکنون از آیپد 2021 اپل ‌می‌دانیم

گفته می‌شود که مدل جدید آیپد به نمایشگری ۱۰.۲ اینچی و بدنه‌ای باریک همانند آیپد ایر نسل سوم مجهز خواهد بود. هنوز جزییات مربوط به این تبلت فاش نشده و طبق رویه سال‌های قبل اپل، این محصول احتمالا در فصل پاییز معرفی خواهد شد.

منبع
Forbes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا