اپل

تایید یک ویژگی مهم در آیفون ۱۳؛ نمایشگر ۱۲۰ هرتزی

سال ۲۰۲۱ از راه رسید و شایعات پیرامون گوشی جدید آیفون ۱۳ قوت گرفته است. محصولی که قرار است تغییراتی جدید را نسبت به آیفون ۱۲ به خود ببیند.

در همین رابطه، اخیر اطلاعاتی از این آیفون ۲۰۲۱ به بیرون درز کرده که شاید خریداران آیفون ۱۲ را از انتخابشان پیشمان کند. طبق گزارش وب‌سایت کره‌ای ET News، آیفون ۱۳ به نمایشگرهای پروموشن با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی مجهز خواهد بود.

در این گزارش آمده که اپل در مدل‌های گران‌قیمت آیفون ۱۳، از این نمایشگرها استفاده خواهد کرد. بدین معنی که آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس مجهز به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی عرضه خواهند شد. طبق این گزارش، اپل در آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی از پنل‌های LTPO استفاده نخواهد کرد.

پنل‌های LTPO به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند نرخ رفرش نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی را حتی به یک هرتز کاهش دهند تا در مواقعی که نیاز به استفاده از نرخ رفرش‌های بالا نیست، شارژ باتری مصرف و سریع خالی نشود.

اما مشکل اینجاست که با استناد به این گزارش و علی‌رغم عدم برخورداری آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی از این فناوری، این دو گوشی همانند مدل‌های سال قبل با قیمتی نسبتا بالایی عرضه خواهند شد. در واقع، بعید به نظر می‌رسد که اپل بخواهد رویه‌ای را که در قبال گوشی‌های آیفون ۱۲ در پیش گرفته، برای آیفون‌های سال ۲۰۲۱ نیز در نظر نگیرد.

به عبارتی دیگر، اپل قیمت آیفون ۱۲ خود را برابر با ۸۷۰ دلار تعیین کرده؛ این در حالی است که این گوشی در قالب همان پکیجی ارائه شده که سال گذشته برای آیفون ۱۱ با قیمت ۶۹۹ دلار در نظر گرفته شد. همچنین، اپل در حالی این قیمت را برای آیفون ۱۲ تعیین کرده که اکنون بسیاری از گوشی‌های اندرویدی به نمایشگرهایی با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی در بازار به فروش می‌رسند. برای نمونه می‌توان به گلکسی S۲۰ FE اشاره کرد که تنها با قیمت ۶۹۹ دلار عرضه می‌شود.

البته شاید بتوان گفت که با توجه به سایر ویژگی‌های آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی که شامل طراحی جدید، فناوری ۵G ارتقایافته، افزایش حافظه ذخیره‌سازی و به‌روزرسانی‌های امنیتی می‌شوند، برخی از کاربران بتوانند با نبود نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی در این مدل‌ها کنار بیایند.

منبع
Forbes

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا