خودروخودرو الکتریکی

خودروی الکتریکی Nio et7 رونمایی شد؛ خطر بیخ گوش تسلا

شرکت چینی Nio به تازگی از اولین خودروی الکترکی خود تحت عنوان et7 رونمایی کرد. خودرویی که قرار است به عنوان رقیب جدید و جدی برای محصولات تسلا روانه بازار شود.

مدیران Nio مدعی‌اند که این خودروی الکتریکی از برخی جهات، برتری‌هایی را نسبت به سدان‌های تسلا دارد. طبق گفته این شرکت، Nio et7 با قیمت 69 هزار دلار عرضه خواهد شد. در این خودرو، یک باتری 69 کیلووات ساعتی تعبیه شده است.

ویلیام لی، مدیرعامل و از بنیانگذاران Nio اعلام کرد که عرضه این سدان الکتریکی از سه ماهه نخست سال آینده میلادی آغاز خواهد شد. پیش‌ ثبت‌نام این خودرو اما از ساعاتی پیش آغاز شده و علاقه‌مندان ‌می‌توانند یک مدل از et7 را برای خود رزرو کنند.

به گفته Nio، این خودروی الکتریکی مجهز به سیستم رانندگی خودران جدید این شرکت مجهز شده که از دوربینی با رزولوشن 8 مگاپیگسلی بهره ‌می‌برد. این در حالی است که دوربین به‌کار رفته در خودروی تسلا از رزولوشن 1.2 مگاپیکسلی بهره ‌می‌برد.

همچنین در این خودرو از تراشه‌های پردازشی شرکت انویدیا استفاده شده که ‌می‌تواند توان پردازشی به مراتب بالاتری را نسبت به تراشه‌های تعبیه‌شده در کامپیوتر خودروی تسلا به ارمغان آورد. با این حال، تسلا قصد دارد تا خودروی مدل Y خود را که در کارخانه این شرکت در چین تولید شده، از ماه آوریل پیش رو روانه بازار کند.

با استناد به اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت سازنده، et7 ‌می‌تواند با یک بار شارژ تا 1000 کیلومتر را بپیماید. این قدرت پیمایش، بیشتر از 706 کیلومتری است که سال گذشته برای خودروی چینی دیگر به نام Xpeng P7 اعلام شد. با این حساب، محصول جدید Nio بیشترین قدرت پیمایش را در میان خودروهای چینی به خود اختصاص خواهد داد.

از جمله ویژگی‌های et7 ‌می‌توان به سقف شیشه‌ای، صندلی‌هایی گرم‌شونده در جلو و عقب و برخورداری از 23 اسپیکر اشاره کرد.

شرکت Nio تا پیش از این، تنها خودروهای شاسی بلند را تولید و به بازار عرضه ‌می‌کرد و et7، اولین تجربه این شرکت در ساخت یک سدان محسوب ‌می‌شود که در کلاس محصولات الکتریکی تولید شده است.

منبع
CNBC

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا