خودروخودرو الکتریکی

عرضه خودروی الکتریکی Xpeng P7 آغاز شد؛ رقیب چینی تسلا

شرکت Xpeng عرضه خودروی تمام الکتریکی خود موسوم به P7 را آغاز کرد. محصولی که توانسته از لحاظ قیمت و همچنین قدرت پیمایش، بهتر از خودروی الکتریکی تسلا مدل 3 عمل کند و همین مسئله، سبب تمایز آن با دیگر محصولات الکتریکی موجود شده است.

این خودرو در سه مدل روانه بازار خواهد شد که ارزان‌ترین مدل آن با قیمت تقریبی 32 هزار دلار به فروش خواهد رفت و از نوع دیفرانسیل عقب است. این مدل قادر است با یک بار شارژ، تا 568 کیلومتر را بپیماد. مدل دوم که بیشترین توان پیمایش را با ثبت 706 کیلومتر به خود اختصاص داده، با قیمت حدودی 36 هزار دلار عرضه خواهد شد و البته این مدل نیز از نوع دیفرانسیل عقب است.

و بالاخره مدل سوم که پیشرفته‌ترین مدل به شمار می‌رود و از سیستم تمام چرخ متحرک (AWD) بهره می‌برد، با قیمت48 هزار دلار در بازار به فروش خواهد رفت. این مدل می‌تواند ظرف مدت زمان 4.3 ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند. هنوز قدرت پیمایش این خودرو از سوی شرکت اعلام نشده است.

برای این خودروی تمام الکتریکی تنها اطلاعات یک باتری 80.9 کیلووات ساعتی قید شده که به گفته Xpeng، می‌تواند با 10 دقیقه شارژ سریع، انرژی مورد نیاز برای پیمایش 120 کیلومتر را تامین کند. شاسی این خودروی الکتریکی با همکاری شرکت پورش طراحی شده و از سیستم ترمزهای Brembo  و بوش ABS در آن استفاده شده است.

از دیگر ویژگی‌های بارز P7 می‌توان به برخورداری از فناوری خودران سطح 3، مجهز بودن به 14 دوربین 360 درجه، 12 سنسور اولتراسونیک و 5 رادار موج میلیمتری با قدرت تشخیص تا 200 متر (حتی در روزهای بارانی و مه آلود) اشاره کرد.

عرضه خودروی الکتریکی Xpeng P7 آغاز شد؛ رقیب چینی تسلا

همچنین این خودرو به فناوری خودران AGX Xavier شرکت انویدیا مجهز شده که برای اولین بار در دل یک خودرو بکار رفته است. این سیستم قادر است تا 30 تریلیون محاسبه را در یک ثانیه انجام دهد و مصرف برق نیز نیز برابر با 30 وات عنوان شده است.

در واقع، این فناوری خودران انویدیا، پاسخ این شرکت به فناوری Full Self-Driving شرکت تسلاست. از آنجایی که پیشتر ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اعلام کرده بود که هیچ شرکتی نمی‌تواند حداقل تا سال 2022، سیستم مشابهی مجهز به قابلیت‌های فناوری خودران این شرکت تولید کند، حال باید منتظر ماند و عملکرد دستاورد مهندسان انویدیا را دید.

عرضه خودروی الکتریکی Xpeng P7 آغاز شد؛ رقیب چینی تسلا

منبع
NewAtlas

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا