خودرو الکتریکی

خودروی الکتریکی جدید تویوتا می‌تواند با یک بار شارژ، تا ۱۰۰۰ کیلومتر را طی کند

تویوتا اعلام کرد که نسل جدید خودروهای الکتریکی این شرکت می‌توانند با یک بار شارژ، مسافتی معادل ۱۰۰۰ کیلومتر را بپیمایند.

خودروسازان طی سال‌های اخیر تغییراتی را در خودروهای الکتریکی خود به منظور افزایش قدرت پیمایش آنها اعمال کرده‌اند تا بتوانند با افزایش میزان مسافت قابل پیمودن با یک بار شارژ، محصول خود را یک سروگردن بالاتر از نمونه‌های رقیب در بازار عرضه کنند.

حالا تویوتا که از شرکت‌های باسابقه در توسعه خودروهای هیبریدی و الکتریکی محسوب می‌شود، اعلام کرد که به فناوری جدید دست یافته که می‌تواند به طور قابل توجهی در افزایش میزان مسافت قابل پیمایش برای خودروهای الکتریکی موثر باشد.

به گفته تویوتا، این فناوری می‌تواند میزان پیمایش برای خودروهای الکتریکی این شرکت با یک بار شارژ را تا ۱۰۰۰ کیلومتر یا معادل ۶۲۱ مایل افزایش دهد. این شرکت مدعی شد که فناوری مذکور از طریق ادغام نسل جدید باتری‌ها و فناوری صوتی به دست آمده و قرار است تا سال ۲۰۲۶ در محصولات الکتریکی این شرکت استفاده شود.

در حال حاضر، تویوتا شاسی‌بلند تمام الکتریکی bZ4X را در بازار دارد که می‌تواند با یک بار شارژ تا ۴۳۴ کیلومتر (۲۷۰ مایل) را طی کند. این خودرو با قیمت ۴۲ هزار دلار در بازار به فروش می‌رسد. همچنین تویوتا قصد دارد نسل جدید خودروهای الکتریکی خود را تحت برند لکسوس در آینده نزدیک به بازار عرضه کند.

این شرکت در سال ۲۰۱۶، سرمایه‌‎گذاری‌های خود را در حوزه خودروهای آینده آغاز کرد و از ماه مارس نیز حدود نیمی‌از کارکنانن و تیم تحقیق و توسعه خود را روی پروژه Advanced Development متمرکز کرد تا روی فناوری‌های پیشرفته خودروها معطوف شوند.

تویوتا در ماه می‌کارخانه BEV خود را برای توسعه و تولید باتری‌های الکتریکی راه‌اندازی کرد. همچنین به مانند شرکت تسلا و به منظور کاهش هزینه‌ها، ساخت قطعات خودرو بزرگ‌تر با استفاده از آلومینیوم تحت فشار بالا آغاز کرد که بر اساس آن، بدنه خودروهای جدید این شرکت تنها از سه قطعه تشکل خواهند شد.

این شرکت همچنین در حوزه تولید سلول‌های سوختی ارزان‌تر، پیشرفته‌تر و بهینه‌تر از هیدروژن سرمایه‌گذاری کلانی را انجام داده است. یکی از خودروهای هیدروژنی این شرکت، تویوتا Mirai نام دارد که از قدرت پیمایش ۶۴۶ کیلومتری (۴۰۲ مایلی) بهره می‌برد و تنها در ۵ دقیقه می‌توان باک آن را پر کرد.

اگر خبرها را دنبال کرده باشید، حتما می‌دانید که این شرکت اخیرا از مدل مفهومی‌یک خودروی الکتریکی به نام GR H۲ Racing Concept نیز پرده برداشت که برای مسابقات ۲۴ ساعته لمانز طراحی شده است.

نوشته های مشابه

‫18 دیدگاه ها

  1. Нужна стяжка пола в Москве, но вы не знаете, какой подрядчик лучше выбрать? Обратитесь к нам на сайт styazhka-pola24.ru! Мы предоставляем услуги по устройству стяжки пола любой площади и сложности, а также гарантируем качество и надежность.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا