تکنولوژی

اسپیکرهای سونی مجهز به فناوری صوتی 360 Reality Audio در راهند

ساعاتی پیش سوی رسما از برنامه‌های خود برای توسعه پلتفرم 360 Reality Audio خبر داد. فناوری جدید و پیشرفته‌ای که می‌تواند تجربه‌ای فراموش نشدنی از گوش دادن به موسیقی را برای کاربران رقم بزند.

این شرکت قصد دارد تا لایبرری محتوایی این سرویس را ارتقا دهد و علاوه بر اعطای مجوز استفاده از این فناوری به سایر شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی، نسل جدید اسپیکرهای خود را نیز تحت این سیستم پیشرفته روانه بازار کند.

این فناوری به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند کاربران را مسحور موسیقی در حال پخش کرده و به اصطلاح آن‌ها را در صوت غرق کند. اگرچه سونی جزییات بیشتری را در این خصوص منتشر نکرد، اما چندی پیش وب‌سایت سونی در بریتانیا با انتشار پست‌هایی از معرفی اسپیکرهای وایرلس پیشرفته سونی تحت عناوین SRS-RA5000 و SRS-RA3000 خبر داد.

همانطور که می‌دانید سونی در جریان کنفرانس IFA 2019 از فناوری صوتی 360 Reality Audio پرده برداشت و اطلاعاتی را در اختیار علاقه‌مندان قرار داد. حال طبق آخرین اطلاعات، دو اسپیکر جدید سونی از لحاظ طراحی شبیه به نمونه اولیه اسپیکرهایی هستند که این شرکت در خلال کنفرانس CES 2019 و CES 2020 معرفی کرد.

بدین معنی که RA5000 به هشت درایور صوتی مجهز شده و RA3000 نیز از پنج درایور بهره می‌برد. گفته می‌شود که مدل RA3000 در دو مدل مشکی-برنزی یا خاکستری-نقره‌ای عرضه خواهد شد و مدل RA5000 تنها در رنگ مشکی به دست خریداران خواهد رسید.

این اسپیکرهای مجهز به فناوری 360 Reality Audio، صوت را به نحوی پخش می‌کنند که از تمامی‌جهات به گوش کاربر می‌رسد. حتی روی آن دسته از محتواهای صوتی که از فرمت صوتی 360 سونی نیز پشتیبانی نمی‌کنند، الگوریتمی‌تحت عنوان Immersive Audio Enhancement اعمال می‌شود تا تجربه‌ای مشابه را برای کاربران رقم بزند.

از دیگر ویژگی‌های این دو اسپیکر می‌توان به پشتیبانی از انواع ارتباط وایرلس همانند بلوتوث، وای فای، اسپاتیفای کانکت و گوگل کست اشاره کرد. همچنین با هر کدام از اپلیکیشن‌ها آمازون اکسا یا گوگل هوم می‌توانید به این سیستم متصل شده و یک سیستم صوتی را ایجاد کنید.

از طرفی دیگر، کاربران می‌توانند از طریق دستیار صوتی گوگل اسیستنت یا آمازون الکسا، کنترل این دو اسپیکر پیشرفته را در دست بگیرند. همچنین با کمک اپلیکیشن Music Center نیز می‌توان تغییراتی را در تنظیمات این اسپیکرها اعمال کرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا