بازیتکنولوژی

رونمایی از تلویزیون‌های جدید سونی برای پلی استیشن 5

سونی به تازگی برچسب جدیدی تحت عنوان «Ready for PlayStation 5» را معرفی کرد که قرار است در تلویزیون‌های سازگار با کنسول جدید پلی استیشن 5 و بازی‌های آن استفاده شود.

اگرچه هنوز سونی زمان دقیقی را برای عرضه پلی استیشن 5 و پیش فروش این کنسول جدید برای طرفداران برند خود اعلام نکرده اما تلویزیون‌های مجهز به برچسب Ready for PlayStation 5 روانه بازار شده‌اند. این تلویزیون‌ها با همکاری بخش Sony Interactive Entertainment طراحی شده‌اند و می‌توانند تجربه لذت‌بخشی از اجرای بازی‌های پلی استیشن 5 را برای دارندگان این کنسول محبوب رقم بزنند.

در بیانیه مطبوعاتی سونی، نام دو تلویزیون  به نام‌های X900H 4K HDR و Z8H 8K HDR فهرست شده که مجهز به برچسب مذکور روانه بازار خواهند شد. به گفته سونی، مدل X900H قادر است محیط بازی را تا حداکثر رزولوشن 4K و با نرخ 120 فریم بر ثانیه و همچنین تاخیر بسیار کم 7.2 میلی ثانیه‌ای به نمایش درآورد.

مدل دیگر یعنی Z8H نیز به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند تصاویر را با رزولوشن بالای 8K و با حداکثر جزییات نمایش دهد.

این شرکت ژاپنی، قیمت مدل X900H را برابر با 998 دلار و مدل Z8H را برابر با 5998 دلار تعیین کرده است. این تلویزیون‌ها همانند یک تلویزیون معمولی عمل خواهند کرد و با این تفاوت که حالتی به نام Game Mode به آن‌ها اضافه شده که امکان اجرای بازی‌های پلی استیشن 5 با کمترین تاخیر را برای کاربران فراهم می‌کند. همچنین می‌توان از طریق کنترلر تلویزیون نیز کنترل پلی استیشن 5 را در دست گرفت.

طبق آنچه تاکنون منتشر شده، کنسول پیش استیشن 5 به ویژگی‌هایی همچون پردازنده مرکزی سری Zen 2 با سرعت کلاک 3.5 گیگاهرتزی، پردازنده گرافیکی با قابلیت پردازش 10.28 تراقلاپس، رم 16 گیگابایتی GDDR6، پهنای باند مموری448GB/s و حافظه اس‌اس‌دی 825 گیگابایتی مجهز خواهد بود. این کنسول همچنین از درایو بلو-ری 4K UHF بهره می‌برد و از درگاه NVMe SSD برای ارتقای حافظه ذخیره‌سازی برخوردار است.

با این حال، هنوز جزییاتی زیادی در خصول نسل جدید کنسول پلی استیشن 5 سر به مهر باقی مانده و قطعا طی روزها و هفته‌های آتی، اطلاعات بیشتری از آن منتشر خواهد شد.

 

منبع
BGR

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. من یه تلویزیون سونی مدل 65X8500G از فروشگاه کاکابیست بانه خریدم ازش خیلی راضیم کیفیت تصویر فوق العاده ای داره و برای گیمینگ و تماشای فیلمهای 4K محشره و به جرات میگم جزو 5 تلویزیون برتر دنیاست.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا