اپل

آیپد پرو ۲۰۲۱ اپل مجهز به فناوری جدید نمایشگر عرضه می‌شود

به نظر می‌رسد که اپل در حال آماده‌سازی آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی جدید برای سال ۲۰۲۱ میلادی است که به فناوری نمایشگر مینی LED مجهز خواهد بود.

تنها چند ساعت به پایان سال ۲۰۲۰ میلادی باقی مانده است؛ سالی که برای اپل و مدیران این شرکت بسیار خوش‌یمن بود و اهالی کوپرتینو توانستند محصولات جدید خود را با قابلیت‌های متفاوت با نمونه‌های قبلی طراحی و به بازار عرضه کنند.

محصولاتی همچون اپل واچ، آیفون ۱۲، هوم پاد مینی، ایرپاد مکس و مک‌های مجهز به تراشه M۱ که هر کدام با ویژگی‌ها و مشخصات جدیدی قدم به بازار گذاشتند. حال که تنها چند ساعت به پایان سال ۲۰۲۰ باقی مانده، شایعات مربوط به محصولات جدید اپل بیش از پیش در فضای وب قوت گرفته است.

شواهد نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد در سه ماهه نخست سال جدید از آیپد پرویی ۱۲.۹ اینچی مجهز به نمایشگر مینی LED رونمایی کند. البته این موضوع تازگی ندارد و در طی هفته‌های اخیر، چندین گزارش نسبت به تصمیم احتمالی اپل برای استفاده از این فناوری در محصولات جدید این شرکت منتشر شد.

با این حال، ورود فناوری میکرو LED به آیپدپرو می‌تواند بیش از پیش از قابلیت‌ها و مزیت‌های این تبلت بیفزاید. بدین معنی که این فناوری از مصرف انرژی کمتری برخوردار است و به سازنده تبلت، اجازه می‌دهد تا از نمایشگرهای باریک‌تر و سبک‌تر در محصول خود استفاده کند.

علاوه براین، نمایشگرهای مینی LED کمتر با مشکل سوختگی مواجه می‌شوند و در عین حال می‌توانند به ارتقای کیفیت محتوا نیز کمک کنند. اما تنها نقطه ضعف این نمایشگرها، قیمت بالای تولید آن است و به همین دلیل، اپل قصد دارد تا ابتدا از آن در آیپد پرو استفاده کند.

علاوه بر این نمایشگر مینی LED، این شرکت احتمالا از نسخه ارتقایافته پردازنده A۱۴ در این تبلت استفاده خواهد کرد و فناوری ۵G نیز به آن اضافه خواهد شد. به طوری که آیپد پرو ۲۰۲۱، اولین آیپد مجهز به فناوری ۵G خواهد بود.

طبق پیش‌بینی مینگ-چی کو، تحلیلگر شناخته‌شده محصولات اپل، این شرکت احتمالا از نمایشگرهای مینی LED در دل مک بوک پرو جدید نیز استفاده خواهد بود. برخی از منابع خبری نیز اعلام کردند رونمایی از مک بوک ایر مجهز به این فناوری نمایشگر را دور از انتظار نیست.

منبع
BGR

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا