تکنولوژیخودرو الکتریکی

با ون الکتریکی 33 هزار دلاری «کانو» آشنا شوید

شرکت کانو (Canoo) اخیرا از یک ون الکتریکی جدید و مقرون‌ به‌صرفه به نام MPDV رونمایی کرد که قرار است با قیمت 33 هزار دلار به بازار عرضه شود.

این شرکت که با هدف عرضه ون‌های الکتریکی ارزان‌قیمت قدم به عرصه گذاشته، اعلام کرد که این ون الکتریکی جدید که نام آن مخفف کلمات (Multi-Purpose Delivery Vehicle) است، در دو مدل عرضه خواهند شد.

کانو همچنین اعلام کرد که علاوه بر این دو مدل یعنی MPDV و MPDV2، محصولات جدیدی نیز طی دو سال آینده تولید و روانه بازار خواهند شد. در بیانیه مطبوعاتی کانو آمده است که هدف این شرکت، کاهش هزینه‌های مالکیت خودرو و همچنین فراهم کردن بستری برای ورود کسب‌وکارهای محلی و کوچک تا کسب‌وکارهای بزرگ به استفاده این ون‌های الکتریکی در ناوگانشان بوده است.

به گفته تونی آکویلا، رئیس هیئت مدیریت کانو، عرضه این مدل‌ها در سال 2020 آغاز خواهد شد و قرار است رفته‌رفته به حجم تولید اضافه شود. در هر دو مدل ون الکتریکی کانو، از موتورهایی مجهز به 200 اسب بخار قدرت استفاده شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند بسته به بودجه و نیاز خود، از میان سه ظرفیت باتری 40، 60 و 80 کیلووات ساعتی، یکی را انتخاب کنند. گفته می‌شود که این ون الکتریکی با یک بار شارژ می‌تواند مسافتی بین 90 تا 300 مایل (140 تا 480 کیلومتر) را بپیماید که البته این تفاوت زیاد به ظرفیت باتری برمی‌گردد.

با ون الکتریکی 33 هزار دلاری «کانو» آشنا شوید

در مدل مجهز به باتری 80 کیلووات ساعتی، از فناوری شارژ سریع DC استفاده شده که می‌تواند ظرف مدت زمان 28 دقیقه، میزان شارژ را از 20 به 80 درصد برساند. به نظر می‌رسد که طراحی نهایی این ون الکتریکی در زمان عرضه، با اندک تفاوت‌هایی همراه خواهد بود.

با ون الکتریکی 33 هزار دلاری «کانو» آشنا شوید

منبع
Inputmag

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا