تکنولوژی

هیوندای، بوستون داینامیکس را با پرداخت حدود یک میلیارد دلار خرید

هیوندای از توافق خود با شرکت سافت‌بانک برای خرید مجموعه رباتیک بوستون داینامیکس با قراردادی به ارزش ۹۲۱ میلیون دلار خبر داد.

قرار است امروز یعنی ۱۰ دسامبر واگذاری بوستون داینامیکس به شرکت ژاپنی هیوندای انجام شود. این اولین خرید چانگ ایوسان، رئیس جدید هیوندای است که از ماه اکتبر رهبری این شرکت را بر عهده گرفته است. خریدی که می‌تواند سرعت فعالیت‌های هیوندای در حوزه آینده حمل و نقل را تسریع ببخشد.

این شرکت ژاپنی اخیرا علاقه زیادی به عرضه‌های رباتیک و همچنین خودروهای الکتریکی و هیدروژنی از خود نشان داده و قصد دارد تا در این دو عرصه، حرفی برای گفتن داشته باشد. بوستون داینامیکس در سال ۲۰۱۳ و بعد از آنکه چند ربات پیشرفته را برای وزارت دفاع آمریکا طراحی و تولید کرد، توسط شرکت گوگل خریداری شد.

در کمتر از سه سال بعد، شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت، بوستون داینامیکس را با دریافت ۱۰۰ میلیون دلار به سافت‌بانک واگذار کرد. در بازه زمانی که بوستون داینتامیکس تحت مالکیت سافت‌بانک قرار داشت، اقدامات زیادی را در جهت تجاری‌سازی و ارتقای عملکرد خود انجام داد.

از جمله تلاش‌های بوستون داینامیکس می‌توان به خرید چند استارتاپ فعال در زمینه یادگیری عمیق و درک بینایی همانند Kinema اشاره کرد تا بتواند محصولاتی جدید و با قابلیت‌هایی متفاوت را عرضه کند. در اوایل سال جاری میلادی بود که این شرکت، فروش ربات اسپات (Spot) را آغاز کرد.

رباتی ۷۵ هزار دلاری که برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و می‌تواند از عهده انجام کارهای مختلفی همانند بالا رفتن از پله، باز کردن در برآید. این شرکت همچنین ربات انسان‌نمایی به نام اطلس (Atlas) و پرنده‌ای رباتیک تحت عنوان هندل (Handle) را نیز تولید کرده که می‌توانند برای اهداف لجستیکی مورد استفاده قرار گیرند.

منبع
Inputmag

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا