اپل

اپل در ایتالیا 12 میلیون دلار جریمه شد

شرکت اپل اخیرا به دلیل طرح ادعاهای نادرست و گمراه‌کننده در خصوص میزان مقاومت گوشی‌های آیفون در برابر نفوذ آب، سازمان نظارت بر بازار و رقابت ایتالیا (AGCM) 12 میلیون دلار جریمه شد.

این حکم از سوی سازمان مذکور در حالی صادر شد که اپل چند هفته پیش، با پرداخت جریمه 113 میلیون دلاری در پرونده‌ای موسوم به «باتری گیت» موافقت کرد. در این مورد، اپل با عرضه یک آپدیت که به گفته این شرکت برای محافظت از باتری دستگاه بوده، کُند شدن گوشی‌های آیفون را به دنبال داشت.

با این حال، سازمان AGSM در گزارش خود نوشت که اپل از دو طریق، کاربران را گمراه کرد. نخست، در محتوای تبلیغاتی و وب‌سایت این شرکت بود که مدعی شد گوشی‌های آیفون 8 تا آیفون 11 می‌توانند برای مدت زمان 30 دقیقه، در عمق یک تا چهار متری آب دوام بیاورند.

اما این نهاد اعلام کرد که این ادعا مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که این گوشی‌ها تنها در شرایط آزمایشگاه و در آب راکد می‌توانند چنین مقاومتی را ارائه کنند؛ در حالی که ممکن است گوشی‌های کاربران هرگز تحت چنین شرایط کنترل‌شده‌ای در آب قرار نگیرند.

مورد دوم مربوط به شرایط گارانتی این گوشی‌ها می‌شود که در آن، اپل اعلام کرده در صورت نفوذ آب به داخل گوشی و خرابی آن، شامل گارانتی تعمیر یا تعویض نخواهد شد. طبق گفته سازمان AGSM، این مورد نیز خلاف تبلیغات اپل و قابلیت ضدآب بودن گوشی‌های این شرکت است.

اپل هنوز هیچ واکنشی را در قبال این حکم نشان نداده است اما اگر این شرکت به جریمه مذکور تن دهد، میزان جریمه‌هایی که این غول دنیای فناوری در سال 2020 میلادی به 1.36 میلیارد دلار خواهد رسید. اگر خاطرتان باشد، در اوایل سال جاری میلادی نهادهای قانونگذار در فرانسه، طی دو پرونده شکایت از این شرکت، اپل را به پرداخت جریمه‌های 1.3 میلیارد دلاری و 29.9 میلیون دلاری محکوم کرده بودند.

 

منبع
Businessinsider

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا