بازیمایکروسافت

تمجید مدیر ایکس باکس از دسته دوآل سنس پلی استیشن 5

فیل اسپنسر، مدیر ایکس باکس شرکت مایکروسافت اخیرا در مصاحبه‌ای از طراحی و عملکرد دسته دوآل سنس پلی استیشن 5 تعریف کرد.

تعطیلات سال نوی میلادی همواره بهترین فرصت برای گیمرهاست تا بتوانند با لذت اجرای جدیدترین بازی‌ها را تجربه کنند. اما امسال و به لطف عرضه کنسول‌های جدید پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، این فرصت به طور ویژه‌ای در اختیار این افراد قرار گرفته است.

مایکروسافت و سونی که چندی پیش کنسول‌های جدید خود را به بازار کرده‌اند، امیدوارند که بتوانند به لطف تغییراتی که در نسل جدید محصولات خود اعمال کرده‌اند، فروش خوبی را در این بازه زمانی تجربه و علاقه‌مندان بیشتری را به خود جلب کنند.

سونی اما امسال از یک دسته جدید تحت عنوان دوآل سنس پرده برداشت که نسبت به دسته پلی استیشن 4، از قابلیت‌های بیشتری بهره می‌برد. این مسئله حتی واکنش مدیر شرکت رقیب یعنی ایکس باکس را نیز به دنبال داشته و اسپنسر در مصاحبه‌ای با وب‌سایت «ورج» از اقدام مهندسان سونی در اضافه کردن بازخورد لمسی به این دسته تمجید و عنوان کرد که این ویژگی سبب می‌شود تا بازی‌های ویدیویی بسیار نزدیک به واقعیت احساس شوند و حتی منجر به ترغیب بیشتر کاربر به اجرای بازی خواهد شد به طوری که برای مثال در حین بازی Call of Duty: Black Ops Cold War، این دسته می‌تواند تکان‌های ناشی از ضربان قلب را به کاربر منتقل کند.

وی گفت: من کاری را که مهندسان سونی با این دسته انجام دادند، تحسین می‌کنم. معتقدم که همه ما در صنعت بازی، باید از یکدیگر چیزهایی را یاد بگیریم و نوآوری‌ها را در محصولات خود به کار ببریم. این اقدام سونی در سنت‌شکنی کردن و استفاده از فناوری جدید ستودنی است. من فکر می‌کنم که تمامی‌این نوآوری‌ها، چیزی‌هایی هستند که ما باید به آن‌ها توجه کنیم، از آن‌ها یاد بگیریم و پیشرفت کنیم.

سونی در طراحی جدید بدنه و همچنین قابلیت‌های دسته دوآل سنس، خلاقیت و ابتکار زیادی را به خرج داد و به گفته اسپنسر، چنین نوآوری‌هایی می‌بایست در پلتفرم‌های مختلف مشترک باشد چراکه کاربران به آن نیاز دارند.

منبع
Inputmag

نوشته های مشابه

‫491 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا