چگونهگوگل

چگونه از ردیابی موقعیت مکانی خود توسط گوگل جلوگیری کنیم؟

گوگل به لطف اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هایی که این روزها در اختیار کاربران فضای وب قرار می‌دهد، توانسته اطلاعات زیادی را از زندگی میلیون‌ها انسان در سراسر جهان گردآوری کند.

این حجم زیاد از اطلاعات به روش‌های گوناگونی از قبیل تاریخچه جست‌وجوی کاربر، ردیابی موقعیت مکانی وی از طریق گوشی هوشمند، بررسی تبلیغات و یا ویدیوهایی که در پلتفرم‌های مختلف مشاهده می‌شوند و غیره جمع‌آوری می‌شوند که اغلب این اطلاعات، شخصی بوده و کمتر کسی دوست دارد تا کسی از آن باخبر شود.

حال اگر شما نیز جزو آن دسته از کاربرانی هستید که می‌خواهید به ردیابی یا بهتر بگوییم جاسوسی گوگل از موقعیت مکانی خود پایان دهید، می‌توانید از طریق روش‌های زیر اقدام کنید.

غیرفعال کردن ابزارهای ردیابی گوگل در دستگاه‌های مختلف

گوشی‌های آیفون:

اپلیکیشن Google را روی گوشی خود اجرا کنید

روی آواتار اکانت خود که در قسمت کناری و سمت راست صفحه قرار گرفته، تپ کنید

سپس گزینه Manage your account را انتخاب کرده و بعد از آن روی Privacy & Personalization یا Data & personalization تپ کنید

در بخش Activity Controls، روی Location history ضربه بزنید

در اینجا می‌توانید تاگل Location history را با کشیدن به سمت چپ، غیرفعال کنید

گوشی‌های اندروید:

وارد اپلیکیشن Settings دستگاه خود شوید

روی Locations تپ کنید

با لمس روی علامت خاموش یا روشن در قسمت بالایی صفحه، می‌توانید این قابلیت را خاموش کنید

کامپیوتر:

مرورگر را باز کرده و روی آواتار اکانت خود که در سمت راست صفحه جای گرفته، کلیک کنید. در صورت لاگین بودن، می‌بایست گزینه Manage your account را انتخاب کنید

در صفحه بازشده، روی Privacy & Personalization کلیک کرده و به صفحه Data & Personalization بروید

در بخش Activity controls، روی Web & app activity کلیک کنید

در اینجا می‌توانید، تیک مربوط به عبارت Include Chrome history and activity from sites, apps, and devices that use Google services را بردارید

سپس دکمه بازگشت را بزنید تا به صفحه Data & personalization برگردید

در بخش Activity control، روی Location history کلیک کنید

با غیرفعال کردن علامتی که در مقابل Location history وجود دارد، می‌توانید این قابلیت را نیز غیرفعال کنید

اما گوگل در اغلب مواقع، موقعیت مکانی کاربران را از طریق اکانت آن‌ها ردیابی می‌کند و نه دستگاه آن‌ها. بنابراین، با غیرفعال کردن بخش‌های Web & app activity و همچنین Location history، می‌توان گفت که دیگر از طریق گوگل اکانت نیز ردیابی صورت نخواهد گرفت.

البته یک استثنا در اینجا وجود دارد و آن در تنظیمات Location history است. بدین معنی که می‌توانید با کلیک کردن روی Devices on this account، تمامی‌گوشی‌ها و تبلت‌هایی را که گوگل با کمک آن‌ها از شما ردیابی می‌کند، مشاهده کنید.

در این قسمت می‌توانید تیک هر کدام از این دستگاه را بردارید تا مانع از جاسوسی گوگل از خود شوید. همچنین، می‌توان تعیین کرد که چه اپلیکیشن‌هایی به سرویس موقعیت مکانی یا لوکیشن گوشی شما دسترسی داشته باشند. می‌توان با مراجعه به اپلیکیشن Settings در گوشی، دسترسی اپلیکیشن‌های گوگل به لوکیشن را مسدود کرد.

 

منبع
Businessinsider

نوشته های مشابه

‫410 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا