اسپیس ایکسایلان ماسک

با این اپلیکیشن می‌توانید موشک اسپیس ایکس را به پرواز درآورید

اسپیس ایکس امیدوار است که در آینده‌ای نه‌چندان دور بتواند با کمک نسل جدید موشک‌های استارشیپ خود، هزاران انسان را به کره مریخ منتقل و راه را برای سکونت انسان در این سیاره سرخ هموار کند.

این شرکت اخیرا توانسته با موفقیت، موشک‌هایی با قابلیت استفاده مجدد را تا ارتفاع 152 متری زمین پرتاب کند و آن را به سلامت به زمین برگرداند. اسپیس ایکس سعی دارد تا از طریق گسترش برنامه‌های خود در این حوزه، بتواند تا سال 2024 روی انسان‌ها برای سفر به فضا را محقق کند.

در همین رابطه، به تازگی یک بازی یا بهتر بگوییم شبیه‌ساز پرتاب موشک اسپیس ایکس برای پلتفرم آی او اس عرضه شده که کاربر میتواند به چالش‌های این کار بیشتر آشنا شود. این اپلیکیشن که تحت عنوان X-Plane: Starship شناخته میشود، قادر است این فرآیند را بسیار نزدیک به آنچه در واقعیت اتفاق میافتد، برای کاربر شبیه‌سازی کند.

شرکت Laminar Research که این اپلیکیشن را طراحی کرده، سابقه ساخت دیگر شبیه‌سازهای پرواز همانند X-Plane 11 برای دستگاه‌های مک و پی‌سی را نیز در کارنامه دارد. این برنامه جزو یکی از بهترین شبیه‌سازهای بازار به شمار میرود.

اگر خاطرتان باشد اسپیس ایکس در 16 نوامبر امسال توانست با موفقیت فضانوردان ناسا را با کمک کپسول دراگون خود به ایستگاه بین المللی برساند که این دستاورد برای اولین بار توسط یک شرکت خصوص فعال در حوزه هوافضا حاصل شده است.

یکی از بزرگ‌ترین نوآوری‌های اسپیس ایکس، تولید موشک‌هایی با قابلیت استفاده مجدد است که میتواند منجر به کاهش چشمگیر هزینه سفرهای فضایی شود. اسپیس ایکس و ایلان ماسک، چیزی فراتر از پرتاب کم‌هزینه فضانوردان به فضا را در سر میپرورانند.

مدیرعامل اسپیس ایکس معتقد است که رشد فزاینده جمعیت روی کره زمین منجر به اتمام منابع این سیاره خواهد شد و در آن زمان، انسان‌ها به دنبال یافتن سیاراتی دیگر برای سکونت خواهند بود. او بر این باور است که تجربه سکونت در دیگر سیاره‌ها همانند مریخ، حداقل برای اولین کسانی که قدم به این سیاره میگذارند، سخت خواهد بود که البته این مسئله به مرور زمان و با توجه به شناخت بیشتر انسان از این سیارات، برطرف خواهد شد.

با این اپلیکیشن می‌توانید موشک اسپیس ایکس را به پرواز درآورید

منبع
Inputmag

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا