ایلان ماسکتکنولوژی

ایلان ماسک: نیورالینک می‌تواند ارتباطات انسانی را متحول کند

چند وقتی است که مهندسان شرکت نیورالینک (Neuralink) با رهبری ایلان ماسک، در حال طراحی و توسعه تراشه مغزی پیشرفته‌ای هستند که می‌تواند ارتباط میان مغز انسان و انواع دستگاه‌های کامپیوتری را فراهم می‌کند.

ایلان ماسک چندی پیش در کنفرانسی اعلام کرد که فناوری مذکور در حال بررسی و تست روی مغز خوک‌هاست و اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، در آینده نزدیک می‌توانیم این تراشه را روی جمجمه انسان‌ها نیز داشته باشیم.

با این حال، ماسک اخیرا در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز اعلام کرد که این قطعه رابط میان مغز و کامپیوتر می‌تواند منشا تحولی عظیم در ارتباطات انسانی باشد. وی در این گفت‌وگو عنوان کرد: ما انسان‌ها شبیه به یک مودم 300 باودی هستیم که اطلاعات را با سرعت کم به گوشی‌های خود منتقل می‌کنیم که البته اگر از تایپ 10 انگشتی استفاده کنیم، این سرعت انتقال کمی‌بیشتر می‌شود. بنابراین، ارتباطات سخت می‌شود. از آنجایی که هوش مصنوعی نیز نمی‌تواند با ما صحبت کند، از ما دور خواهد شد.

وی افزود به دلیل آنکه ما انسان‌ها به طور قابل‌توجهی خود را به گوشی‌ها، کامپیوترها و اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی گره زده‌ایم، قرار دادن یک تراشه نیورالیک در مغزمان تغییر بزرگی برای بشریت نخواهد بود.

وی در ادامه عنوان کرد که این پروژه در مراحل بسیار امیدوارکننده‌ای قرار دارد و علاوه بر کارکردهای ارتباطی، می‌تواند در زمینه درمان‌های مغزی نیز مورد استفاده قرار گیرد. ماسک در پایان گفت که این تراشه، هیچ عوارضی برای بدن و مغز فرد ندارد و به راحتی قابل برداشته شدن است.

منبع
CNET

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا