اپل

احتمال عرضه آیپد پرو با نمایشگر OLED در نیمه دوم سال ۲۰۲۱

اگرچه شنیده‌ها از تصمیم اپل برای استفاده از نمایشگرهای مینی LED در نسل جدید محصولات آیپد پرو این شرکت حکایت دارند، اما اخیرا وب‌سایت کره‌ای The Elec مدعی شد که اپل، به‌کارگیری نمایشگرهای OLED را نیز برای این محصول در نظر دارد.

طبق اطلاعات ارائه شده، این نمایشگرهای OLED در نیمه دوم سال آینده میلادی در دل تبلت‌های آیپد پرو جای خواهند گرفت. نمایشگرهای مینی LED که در اوایل سال ۲۰۲۱ به خط تولید محصولات اپل راه خواهند یافت، از کارایی و عملکرد بهتری نسبت به نماشگرهای LCD برخوردارند و می‌توانند افزایش روشنایی و مصرف کمتر انرژی را به دنبال داشته باشند و در برابر آسیب‌هایی همچون سوختن پیکسل‌ها نیز مقاوم‌ترند.

در همین رابطه، مینگ-چی کو، تحلیلگر شناخته‌شده دنیای فناوری چندی پیش اعلام کرد که آیپد پرو اولین محصول اپل خواهد بود که مجهز به نمایشگر مینی LED عرضه خواهد شد و این تغییر با عرضه یک آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی مجهز به این فناوری رقم خواهد خورد.

اما وب‌سایت The Elect، نقشه راه دیگری را برای اپل در این زمینه ترسیم کرده است. این وب‌سایت نوشت که اپل اپل این روزها در حال آماده کردن نمایشگرهای OLED برای نسل جدید آیپد پرو خود است که قرار است در سال آینده وارد بازار شود.

گفته شده که سامسونگ، تولید این نمایشگرها را بر عهده دارد و در ساخت آن از فناوری‌های جدیدی به منظور ارتقای کیفیت و همچنین کاهش احتمال پدیده سوختن پیکسل‌ها استفاده خواهد شد. در این وب‌سایت آمده است که شرکت «سامسونگ دیسپلی»، تغییراتی اساسی را در یکی از خطوط تولید خود در کارخانه A۴ اعمال کرده تا نمایشگرهای OLED را برای آیپدهای اپل تولید کند. با این حال، به این نکته نیز اشاره شده که ممکن است استفاده از پنل‌های OLED بنا به دلایل مرتبط با ساخت و به‌کارگیری پنل‌های مینی LED به تعویق افتد.

اگر ادعاهای این وب‌سایت درست از آب درآید، می‌توان گفت که اپل قبل از به‌کارگیری پنل OLED، ابتدا استفاده از نمایشگرهای مینی LED را در آیپدپروهای خود در دستور کار قرار خواهد داد. از آنجایی که این وب‌سایت سابقه خوبی در افشای ویژگی‌های جدید آیپد پرو دارد و پیش‌بینی آن در خصوص استفاده از سنسور لیدار در این خانواده، به واقعیت تبدیل شد، احتمال محقق شدن این ادعا نیز زیاد خواهد بود.

منبع
9to5mac

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا