اپل

امکان تشخیص موزیک‌ها در آی او اس ۱۴

اپل اخیرا بروزرسانی جدید آی او اس ۱۴.۲ را برای کاربران آیفون و آیپد خود عرضه کرده که در آن، قابلیت تشخیص موسیقی در حال پخش و یافتن اطلاعات مربوط به آن تعبیه شده است.

این ویژگی، به لطف اپلیکیشن Shazam که اپل در سال ۲۰۱۸ با پرداخت حدود ۴۰۰ میلیون دلار آن را خریداری کرد، در اختیار کاربران قرار گرفته است. اما برای استفاده از این قابلیت، کاربران نیازی به نصب نرم‌افزار Shazam روی گوشی خود نخواهند داشت. تنهای کاری که باید انجام دهند، اضافه کردن یک دکمه در قسمت منوی کنترل سنتر (Control Center) دستگاه است.

بعد از اضافه کردن این دکمه، کاربر می‌تواند با هر بار شنیدن یک موسیقی، این دکمه را فشار داده و به اطلاعاتی از قبیل خواننده موسیقی در حال پخش دست یابد. نحوه استفاده از این قابلیت بسیار ساده است، بدین صورت که:

ابتدا باید گوشی آیفون خود را به جدیدترین نسخه آی او اس مجهز کنید. برای این کار می‌بایست ابتدا به Settings، سپس General و بعد از آن Software Update بروید. در واقع، نسخه پلتفرم شما باید آی او اس ۱۴.۲ و یا نسخه‌های بعد از آن باشد

بعد از دریافت و نصب بروزرسانی، وارد قسمت Settings گوشی خود شوید

سپس، کنترل سنتر را انتخاب کنید

به پایین صفحه بیایید و گزینه More را بزنید و سپس روی علامت سبزرنگ + که در کنار Music Recognition قرار گرفته، تپ کنید

با این کار، قابلیت تشخیص موزیک به کنترل سنتر دستگاه اضافه خواهد شد

در گوشی‌های آیفونی که از قابلیت فیس آیدی بهره می‌برند، تنها کاری که باید انجام داد، پایین کشیدن سایه کنترل سنتر از قسمت بالایی نمایشگر و تپ کردن روی آیکون Music Recognition است که در تصویر زیر، آیکون آن را که با فلش نشان داده شده، مشاهده می‌کنید.

با گوشی آیفون خود می‌توانید اطلاعات آهنگ در حال پخش را پیدا کنید

در گوشی‌های آیفون مجهز به دکمه هوم نیز می‌بایست از قسمت پایین نمایشگر، به بالای سوآیپ کرد و تا به این منو و آیکون مدنظر دسترسی پیدا کرد.

منبع
CNBC

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا