تکنولوژیخودرو

چراغ سبز برای ورود تاکسی‌های خودران به خیابان‌های کالیفرنیا

شرکت‌های فعال در زمینه طراحی و ساخت تاکسی ربات‌ها (روبو تاکسی) می‌توانند محصولات خودران خود را در خیابان‌های کالیفرنیا مورد تست و ارزیابی قرار دهند.

بر اساس طرحی که اخیرا در کمیسیون خدمات عمومی ‌ایالت کالیفرنیا (CPUC) به تصویب رسیده، کالیفرنیا نیز به جمع مناطقی همچون لاس وگاس، آریزونا، شانگهای و سنگاپور اضافه خواهد شد که در آن، امکان تست خودروهای خودران مهیاست.

البته این بدین معنی نیست که ساکنین این مناطق می‌توانند از خودروهای بدون راننده به عنوان تاکسی استفاده کنند بلکه فعلا این فناوری در فاز تست و آزمایش قرار دارد که ممکن است تا ماه‌ها و یا سال‌ها به طور بینجامد.

وایمو (Waymo) یکی از شرکت‌های فعال در این حوزه است که در این باره می‌گوید: از این که سازمان CPUC، چارچوب قانونی استفاده از خودروهای خودران را در این ایالت تایید کرده، بسیار خوشحالیم. این اقدام که ماه‌ها برای تصویب آن انتظار کشیدیم، به ما اجازه می‌دهد تا خودروهای تمام خودران Waymo One خود را در خیابان‌های این ایالت مورد تست ارزیابی قرار دهیم.

به گفته مقامات کالیفرنیا، شرکت‌های تولیدکننده تاکسی ربات‌ها در ابتدا می‌بایست مجوزهای لازم را از اداره CPUC و اداره محصولات موتوری کالیفرنیا کسب کنند و در کنار آن نیز می‌بایست برخی از الزامات مدنظر این سازمان‌ها را نیز رعایت کنند.

گفته می‌شود که شرکت‌های صاحب تاکسی ربات‌ها می‌بایست طرحی را در جهت تضمین بی‌خطر و ایمن بودن خودروهای خود ارائه دهند و هر سه ماه یکبار نیز گزارش عملکردی را از وضعیت پیشرفت تاکسی ربات‌ها، نوع سوخت مصرفی و میزان مسافت طی شده را در اختیار این نهادها قرار دهند.

منبع
Techcrunch

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا