مایکروسافت

با اپلیکیشن مایکروسافت تیمز آشنا شوید

با شیوع کرونا و محدودیت‌هایی که در پی همه‌گیری این ویروس برای انسان‌ها به وجود آمد، بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها، شیوه دورکاری را برای پیشبرد امور خود انتخاب کردند.

اما در این شرایط که دیگر حضور فیزیکی و ملاقات‌های چهره به چهره امکان‌پذیر نیست، می‌بایست از نرم‌افزارهایی برای برقراری ارتباطی یکپارچه میان کارمندان استفاده کرد تا بتوانند با یکدیگر گفت‌وگو کرده و اطلاعاتشان را به اشتراک بگذارند.

در میان انبوه اپلیکشین‌های موجود، مایکروسافت تیمز (Microsoft Teams) یکی از بهترین‌هاست که می‌تواند ارتباطی امن و بدون اختلال را برای افراد فراهم کند. تیمز که قرار است از ماه ژوئیه 2021، جایگزین اپلیکیشن اسکایپ شود، از قابلیت‌های بیشمار برخوردار است.

از جمله ویژگی‌های این برنامه می‌توان به یکپارچه شدن با مجموعه آفیس 365 اشاره کرد که این قابلیت در دیگر اپلیکیشن‌های ارتباط تصویری وجود ندارد. با مایکروسافت تیمز، کاربران می‌توانند علاوه بر چت با همکاران و یا اجیاد اتاق‌های چت برای گروه‌های کوچک، از اپلیکیشن‌های کاربردی آفیس همانند اوت‌لوک، وان‌نوت و یا اکسل نیز استفاده کنند.

زمانی که کاربر، یک Team یا همان گروه جدید را ایجاد و اعضا را به آن اضافه می‌کند، همه این افراد به صورت خودکار به کانال عمومی‌(General) اضافه می‌شوند. سپس کاربر می‌تواند از این قسمت، کانال‌هایی را برای تیم‌ها و یا گروه‌های کوچک‌تر تشکیل دهد که به عنوان گروه‌های چت جداکانه فعالیت خواهند داشت.

به عبارتی دیگر، در کانال General، ممکن است تمامی‌کارکنان یک مجموعه حضور داشته باشند اما شما می‌توانید برای کارکنان هر بخش از این مجموعه، یک کانال جداگانه ایجاد کنید. همچنین، امکان ایجاد گروه‌های زیرمجموعه‌ای نیز در تیمز وجود دارد و مایکروسافت در این اپلیکیشن، دست کاربر را برای باز گذاشته است.

مایکروسافت تیمز چیست و چگونه کار می‌کند؟

کاربران می‌توانند در تیمز به صورت خصوصی به سایر اعضا پیام ارسال کنند. قابلیت جست‌وجو در مکالمات نیز برای کاربران فراهم شده و حتی می‌توان در صورت نیاز، از قابلیت تگ کردن نیز استفاده کرد تا بتوان توجه شخص مدنظر را جلب کرد.

در مایکروسافت تیمز، کاربران می‌توانند تماس‌های ویدیویی گروهی برقرار کنند. به گفته مایکروسافت، کاربران می‌توانند در تیمز به برنامه‌های دیگری همچون Planner، SharePiont، گروه آفیس 365 و وان‌نوت به اشتراک گذاشته شده دسترسی داشته باشند.

در واقع، کاربران می‌توانند به این فایل‌ها دسترسی داشته و به صورت همزمان روی یک فایل به اشتراک گذاشته شده، کار کرده و آن را تکمیل کنند. این فضاهای کاری یکی‌شده به صورت تب‌هایی در پنجره تیمز ظاهر می‌شوند.

سه تبی که به صورت پیش‌فرض در تیمز وجود دارند شامل Conversations، Files و Notes می‌شوند. Files تبی است که کاربر می‌تواند هر یک از فایل‌های مایکروسافت 365 را که به اشتراک گذاشته، باز کند. Notes نیز تبی است که تمامی‌تیم می‌توانند یادداشت‌ها و نکته‌های خود را در خصوص موضوعات مختلف بنویسند.

علاوه بر این موارد، تیمز به کاربران این اجازه را می‌دهد تا تب‌های جدیدی را با اپلیکیشن‌های دیگر شرکت‌ها همانند Asana یا Soapbox را باز کنند. در مجموع می‌توان گفت که مایکروسافت، سعی کرده تا با اپلیکیشن جدید خود یعنی تیمز، بخشی از نیاز این روزهای انسان‌ها را که مجبور به دورکاری و ماندن در خانه‌هایشان شده‌اند، پاسخ دهد و بستری امن و با قابلیت‌های متنوع را جهت ارتباط میان کارکنان شرکت‌ها و سازمان‌ها فراهم کند.

 

 

منبع
Businessinsider

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا