تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

حساب کاربری ویژه ترامپ در توییتر از ماه ژانویه به حالت عادی برمی‌گردد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور این روزهای آمریکا، از تاریخ 20 ژانویه سال 2021 یعنی همزمان با آغاز ریاست جمهوری جو بایدن، امتیازات ویژه اکانت خود در شبکه اجتماعی توییتر را از دست خواهد داد.

توییتر رسما اعلام کرد که از تاریخ مذکور، تمامی‌قوانینی که برای سایر اکانت‌ها اعمال می‌شوند، برای اکانت @realDonalTrump نیز در این پلتفرم اعمال خواهد شد. بدین معنی که در صورت انتشار پست‌های حاوی کلمات خشونت‌آمیز و یا اطلاعات نادرست در خصوص رای‌گیری و همچین همه‌گیری کرونا از سوی ترامپ، اکانت وی ممکن است مسدود شود.

توییتر غالبا برای اکانت‌های متعلق به رهبران سیاسی جهان، سیاست‌های ویژه‌ای را در نظر می‌گیرد که البته این قوانین داخلی از سال 2019 به صورت رسمی‌در توییتر دنبال می‌شود. بر اساس این قانون، توییت‌های ناقض قوانین توییتر از سوی رهبران سیاسی جهان به جای حذف شدن، برچسب‌گذاری می‌شوند تا امکان مشاهده این توییت‌ها برای کاربرانی که تمایل به آگاهی از آن دارند، فراهم باشد.

سخنگوی توییتر در این باره گفت: رویکرد توییتر نسبت به رهبران سیاسی، کاندیداها و مقامات رسمی‌مبنی بر اصلی است که بر اساس آن، افراد بتوانند با توجه به تمایل خود، از نظرات رهبران سیاسی خود را به طور کامل و دقیق آگاه شوند. این یعنی ما پیام‌های هشدار، برچسب‌ها و یا محدودیت‌هایی را برای برخی توییت‌های خاص در نظر می‌گیریم. این رویه برای رهبران سیاسی و کاندیداهایی که همچنان در قدرت هستند، اعمال خواهد شد و در خصوص سایر شهروندانی که دیگر جایگاه خود را از دست داده‌اند، دنبال نخواهد شد.

بدین ترتیب، این ماجرا دامن اکانت دونالد ترامپ را نیز خواهد گرفت. همچنین اکانت‌های @WhiteHouse، @POTUS  و @FlOTUS نیز بعد از اتمام دوران ریاست جمهور دولت فعلی آمریکا، به دولت جدید منتقل خواهد شد.

با این حال، توییتر تاکید کرد رهبران سیاسی در صورت رعایت نکردن قوانین و سیاست‌های این پلتفرم و انتشار پست‌هایی حاوی اطلاعات و محتواهایی همچون ترویج تروریسم، تهدید مستقیم افراد، انتشار اطلاعات خصوصی افراد همانند آدرس خانه، ارسال تصاویر و ویدیوهای شخصی افراد بدون رضایت آن‌ها، پست مطالب مرتبط با سوءاستفاده‌های جنسی از کودکان و یا انتشار پست‌های حاوی خودآزاری مشمول قوانین سفت و سخت این شبکه اجتماعی خواهند شد و چهره سیاسی بودن، تاثیری در تصمیم توییتر نخواهد داشت.

دونالد ترامپ برخلاف باراک اوباما که یکی از کاربران فعال توییتر به شمار می‌رود، بارها پست‌ها و مطالب نادرستی را در اکانت خود منتشر کرده است. تویییتر نیز چندین بار پست‌های ترامپ را محدود کرده است. از شب برگزاری انتخابات، توییتر و فیسبوک پست‌های ترامپ را که در آن‌ها ادعاهایی در خصوص تقلب در رای‌گیری مطرح شده، با برچسب هشدار منتشر می‌کنند.

 

منبع
ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا