تکنولوژی

جابجایی یک مدرسه قدیمی با کمک بازوهای رباتیک هیدرولیکی + ویدیو

تصور اینکه بتوان ساختمانی را از محلی به محلی دیگر منتقل کرد، دشوار است اما در کمال شگفتی، مهندسان چینی با استفاده از بازوهای رباتیک هیدرولیکی موفق به انجام این کار شدند.

اما ماجرا از این قرار است که مدرسه‌ای تاریخی در مسیر احداث منطقه‌ای تجاری در شهر شانگهایی چین قرار داشت و از آنجایی که قصد تخریب این مدرسه را نداشتند، تصمیم به جابجایی این بنا گرفته شد. اما شکل خاص این ساختمان کار را برای مهندسان سخت می‌کرد.

تا این که چینی‌ها، با کمک تقریبا 200 بازوی رباتیک هیدرولیکی و در طی 18 روز، توانستند این مدرسه تاریخی را از محل احداث آن به منطقه‌ای دیگر منتقل کنند. مهندسان با کمک این بازوهای رباتیک هیدرولیکی، این بنای 85 ساله را تا 60 متر جابجا کردند.

به نگاهی به ویدیوی این جابجایی، تصور می‌شود که ساختمان به خودی خود در حال حرکت است. تلاش مهندسان چینی برای استفاده از این بازوهای رباتیک هیدرولیکی به منظور جابجایی ساختمان، دستاوردی بزرگ برای آن‌ها محسوب ‌می‌شود. چرا که ‌می‌توان از این طریق، بسیاری از بناهایی را که بنا به دلایلی همچون ایجاد مراکز تجاری، مراکز تفریحی و … تصمیم به تخریب آن‌ها گرفته م شود، نجات داد و حفظ کرد.

 

منبع
Inputmag

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا