اپلچگونه

چگونه با دوربین سلفی آیفون 12، عکس‌هایی با قابلیت «حالت شب» بگیریم؟

اپل در نسل جدید گوشی‌های آیفون 12 خود، تغییرات زیادی را در جهت ارتقای دوربین این گوشی اعمال کرد که یکی از این موارد، تعبیه حالت عکاسی Night Mode یا همان حالت شب در دوربین سلفی این گوشی‌هاست.

این یعنی، حالت شب که پیش از این تنها در دوربین پشتی و به طور دقیق‌تر سنسور واید گوشی‌های آیفون جای داشت، اکنون به سنسور اولترا واید دوربین سلفی نیز اضافه شده است. تا قبل از عرضه آیفون 12، اپل از نور نمایشگر که نقش فلش را ایفا می‌کرد، برای عکاسی در محیط‌های کم‌نور کمک می‌گرفت.

اما در اغلب مواقع، نتیجه آنچنان که مورد انتظار کاربر بود، رقم نمی‌خورد. تا اینکه اپل در آیفون 12، حالت شب را به دوربین سلفی اضافه کرد که می‌تواند امکان ثبت عکس‌های باکیفیت‌تری را برای کاربران فراهم کند. اپل در توضیح عملکرد این قابلیت با دوربین TrueDepth می‌گوید: حالت شد به دوربین سلفی اضافه شده و می‌تواند نور و همچنین جزییات بیشتری را برای سوژه‌هایتان به ارمغان آورد. اکنون قابلیت‌های دیپ فیوژن، اسمارت HDR3 و دالبی ویژن نیز به دوربین TrueDepth اضافه شده است. با این قابلیت، در شرایط نوری مختلف، بهترین عکس را از خود ثبت خواهید کرد.

و اما برای نحوه استفاده از قابلیت حالت شب باید این مراحل را دنبال کرد:

  • ابتدا وارد دوربین گوشی شوید
  • روی آیکون دایره‌ای شکل در قسمت بالایی و سمت راست صفحه تپ کنید تا دوربین سلفی فعال شود
  • به آیکون ماه که در قسمت بالایی و سمت چپ صفحه قرار دارد، نگاه کنید
  • رنگ زرد به این معنی است که به صورت خودکار فعال شده و شما با زدن دکمه شاتر، می‌توانید عکس‌های سلفی با حالت شب بگیرید
  • سفید بودن رنگ ماه به معنای غیرفعال بودن حالت شب است و باید روی آن ضربه بزنید تا فعال شود. زمانی این آیکون سفید می‌شود که نور کافی در محیطی که قصد عکاسی در آن را دارید، وجود داشته باشد
  • همچنین می‌توانید در زمانی که این آیکون به رنگ زرد درآمده، روی آن ضربه بزنید و تغییراتی را در تنظیمات آن اعمال کنید
  • بعد از اتمام مراحل، می‌توانید تنها با زدن دکمه شاتر و ثابت نگه داشتن گوشی، عکس سلفی خود را با حالت شب ثبت کنید

چگونه با دوربین سلفی آیفون 12، عکس‌هایی با قابلیت «حالت شب» بگیریم؟

توجه داشته باشید که اگر آیکون ماه را نمی‌بینید (چه زرد، چه سفید)، بدین معنی است که میزان نور به حد مناسب و کافی وجود دارد و دیگر لزوم به استفاده از این ویژگی وجود ندارد

همچنین فراموش نکنید که هر چقدر، میزان لرزش و تکان‌های دست شما در حین عکاسی کمتر باشد، نتیجه بهتری را به دنبال خواهد داشت. پیشنهاد می‌شود که برای عکاسی سلفی با حالت شب،  گوشی خود را روی یک سه‌پایه قرار داده و یا آن را به جسمی ‌تکیه دهید.

چگونه با دوربین سلفی آیفون 12، عکس‌هایی با قابلیت «حالت شب» بگیریم؟
تصویر سمت چپ: عکس سلفی با حالت شب- تصویر وسط: عکس سلفی بدون فلش سلفی- تصویر سوم: عکس سلفی با فلش

منبع
9to5mac

نوشته های مشابه

‫19 دیدگاه ها

  1. С механизированной штукатуркой стен от mehanizirovannaya-shtukaturka-moscow.ru ремонт становится не только быстрым, но и качественным. Попробуйте самостоятельно, вы не разочаруетесь!

  2. Хотите получить идеально ровный пол без лишних затрат? Обратитесь к профессионалам на сайте styazhka-pola24.ru! Мы предоставляем услуги по стяжке пола м2 по доступной стоимости, а также устройству стяжки пола под ключ в Москве и области.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا