اپل

آیفون ۱۲ با ایرپاد سیمی در فرانسه عرضه می‌شود ‌

هفته گذشته اپل از نسل جدید گوشی‌های آیفون ۱۲ پرده برداشت و اعلام کرد که به منظور حفاظت از محیط زیست، مدل‌های آیفون ۱۲ بدون آداپتور شارژر و هدفون سیمی ایرپاد عرضه خواهند شد.

اما قوانینی که در کشور فرانسه در خصوص تاثیرات سوء دستگاه‌های الکترونیکی حاکم است، به اپل اجازه فروش آیفون بدون هدفون را نمی‌دهد. در واقع، تمامی‌گوشی‌ها در این کشور می‌بایست به یک محصول جانبی هندزفری مجهز باشند تا کاربر برای هر بار استفاده از دستگاه، نیازی به قرار دادن گوشی روی گوش خود نداشته باشد.

این قانون همچنین به منظور حفاظت از کودکان در برابر تاثیرات درازمدت تشعشعات گوشی‌ها روی مغز آن‌ها اعمال شده است. بنابراین، فرانسوی‌ها تنها کاربرانی خواهند بود که به همراه گوشی‌های جدید آیفون، ایربادهای شرکت اپل را نیز دریافت خواهند کرد.

حال اگر اپل از این قوانین تبعیت نکند و گوشی‌های آیفون خود را بدون هدفون عرضه کند، مشمول جریمه تقریبی ۴۴۰ هزار دلاری خواهد شد. اما نکته جالب اینجاست که با توجه به میزان فروش گوشی‌های آیفون در فرانسه، هزینه تولید ایرپادها برای این گوشی‌ها، بیشتر از میزان جریمه تعیین‌شده خواهد شد.

با این حال، اپل دغدغه‌های زیست محیطی را به عنوان دلیل اصلی حذف آداپتور شارژر و هدفون‌های سیمی از جعبه گوشی‌های آیفون ۱۲ اعلام کرد و فرانسه نیز نگرانی‌های خاص به خود را در خصوص آسیب‌های احتمالی ناشی از تشعشعات گوشی‌های هوشمند برای افراد و به ویژه کودکان دارد.

منبع
Inputmag

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا