عکاسی

رونمایی نیکون از دوربین‌های Z7 II و نیکون Z6 II

نیکون امروز از دوربین‌های قدرتمند Z7 II و Z6 II  دقیق 24 و 45.6 مگاپیکسلی رونمایی کرد. دوربین های جدید نیکون Z6 II با دقت 24 مگاپیکسل و  Z7 II  با دقت 45.6 مگاپیکسل هستند.

هر دو دوربین از فیلم برداری با دقت 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه پشتیبانی می کنند. این رقم در دوربین های قبلی نیکون 30 فریم در ثانیه بوده است. از همین رو دوربین های جدید نیکون رقیبی جدی برای دوربین های  EOS R5 و R6 کنون، S5 پاناسونیک و A7S III سونی محسوب می شوند.

دوربین های یادشده از فناوری افزایش کیفیت بصری 10 بیتی اچ دی آر پشتیبانی می کنند که موجب ارتقای خروجی عکس های RAW می شود. بر روی این دوربین ها می توان دو کارت حافظه نیز نصب کرد.

قابلیت فوکوس خودکار این دوربین ها و شناسایی چشم توسط آنها نیز ارتقا یافته تا بتوان از این طریق عکس های پرتره و چهره بهتری ثبت کرد. نیکون Z6 II و  Z7 II  به ترتیب 2000 و 3000 دلار قیمت دارند. این قیمت در صورت نصب لنزهای Nikkor Z 24-70mm F/4  بر روی دوربین های مذکور به 2600 و 3600 دلار افزایش می یابد.

بدنه‌ی دو دوربین جدید نیکون یعنی Z7 II و Z6 II بسیار به نسل‌ قبلی آن‌ها شبیه است و نیکون در این دوربین‌های جدید هم از همان منظره‌یاب الکترونیکی دوربین‌های قبلی و بدون تغییر در رزولوشن استفاده کرده است. هر دو دوربین جدید هم دارای نمایشگری هستند که می‌توانید در هنگام کار با این دوربین‌های جدید، زاویه‌ی آن را تغییر دهید.

در هر دو دوربین جدید نیکون از دو پردازنده‌ی EXPEED 6 استفاده کرده است که در نهایت باعث شده است بتوانید با این دوربین‌های جدید با رزولوشن ۴K و به صورت ۶۰ فریم در ثانیه فیلم‌برداری کنید. در رابطه با سرعت عکاسی پیاپی این دوربین‌های جدید باید بگوییم که دوربین نیکون Z7 II می‌تواند با سرعت ۱۰ فریم در ثانیه عکس بگیرید در حالی که دوربین نیکون Z6 II می‌تواند این کار با سرعت ۱۴ فریم در ثانیه انجام دهد.

نیکون در رابطه با این دوربین‌های جدید گفته است که هر دو دوربین دارای بافری با اندازه‌ی بزرگتر، سیستم فوکوس بهبود یافته برای فوکوس بهتر در محیط‌هایی با نور کم و با قابلیت تشخیص چشم و حیوانات است.

نیکون در این دو دوربین جدید یکی از نکات منفی اصلی دو دوربین نیکون Z7 و Z6 یعنی بهره‌مندی تنها از یک جای مموری کارت را رفع کرده است. هر دو دوربین تازه معرفی شده دارای دو جای مموری کارت هستند و می‌توانید در این دوربین‌های جدید از مموری‌ کارت‌های XQD/CFexpress و UHS-II SD استفاده کنید.

کاربران شرکت نیکون از این شرکت درخواست کرده بودند که قابلیت پشتیبانی از گریپ را به این دو دوربین جدید اضافه کند. با توجه به این موضوع نیکون در کنار رونمایی از این دو دوربین از گریپ MB-N11 هم رونمایی کرد. این گریپ که ظرفیت دو باتری EN-EL16c را دارد دارای ویژگی‌های جدید مانند بهره‌مندی از دکمه‌ی شاتر و دکمه‌ی چرخان برای انجام تنظیمات دوربین است.

هر دو دوربین تازه معرفی شده نیکون Z7 II و نیکون Z6 II تا قبل از پایان سال میلادی عرضه خواهند شد. نیکون قصد دارد که دوربین نیکون Z6 II را با قیمت ۲۰۰۰ دلار برای بدنه‌ی تنها و ۲۶۰۰ دلار همراه با لنز کیت NIKKOR Z 24-70mm f/4 در ماه نوامبر (آبان ماه) عرضه کند.

قیمت در نظر گرفته شده برای دوربین نیکون Z7 II برای بدنه‌ی تنها ۳۰۰۰ دلار خواهد بود و اگر قصد داشته باشید این دوربین را با لنز کیت NIKKOR Z 24-70mm f/4 تهیه کنید باید برای این پکیج عکاسی و فیلم‌برداری ۳۶۰۰ دلار بپردازید. دوربین نیکون Z7 II در ماه دسامبر (آذر ماه) عرضه خواهد شد. در نهایت قیمت در نظر گرفته شده برای گریپ MB-N11 جدید ۴۰۰ دلار خواهد بود و همانند نیکون Z6 II در ماه نوامبر (آبان ماه) عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا