اپل

آیفون ۱۲ مجهز به فناوری 5G رونمایی شد

اپل ساعاتی پیش طی کنفرانسی اختصاصی و البته آنلاین، از نسل جدید گوشی‌های هوشمند سری آیفون ۱۲ خود پرده برداشت.

این اولین گوشی ۵G شرکت اپل است که می‌تواند سرعت ارتباطی بالاتری را برای کاربر به ارمغان آورد. این گوشی در رنگ‌های مشگی، سفید، آبی، قرمز و سبز به بازار عرضه خواهد شد. لبه‌های کناری این گوشی به صورت صاف یا به اصطلاح فلت طراحی شده و در قسمت بالایی نمایشگر نیز بریدگی ناچ مشاهده می‌شود که فناوری فیس آیدی را در خود جای داده است.

همچنین اپل در این گوشی به جای پنل‌های LCD از OLED استفاده کرده که می‌تواند کیفیت و وضوح بالایی را به ارمغان آورد. میزان روشنایی نمایشگر ۶.۱ اینچی آیفون ۱۲ برابر با ۱۲۰۰ نیت عنوان شده و پشتیبانی از فناوری‌های دالبی ویژن، HDR ۱۰ و HLG را نیز در این گوشی شاهدیم.

توان پردازشی این گوشی توسط پردازنده قدرتمند A۱۴ Bionic تامین می‌شود که به گفته اپل، آیفون ۱۲ اولین گوشی هوشمندی در جهان است که مجهز به پردازنده‌ای با فناوری ساخت ۵ نانومتری وارد بازار خواهد شد.

این پردازنده می‌تواند افزایش عملکرد و سرعت پردازشی دستگاه را به دنبال داشته باشد. به طوری که می‌تواند تا ۵۰ درصد، سریع‌تر از پردازنده‌های قوی موجود در گوشی‌های اندرویدی عمل کند. تراشه گرافیکی این چیپست نیز از عملکرد بالایی برخوردار است و به گفته اپل، بهتر از هر تراشه گرافیکی به کار رفته در گوشی‌های موجود عمل می‌کند.

همانطور که اشاره شد، ویژگی بارز این گوشی پشتیبانی از فناوری ۵G است. اپل می‌گوید که گوشی‌های آیفون ۱۲ را به گونه‌ای طراحی کرده که بتواند علاوه بر ارائه بهترین عملکرد در برقراری ارتباط، انرژی باتری دستگاه را نیز به صورت بهینه مصرف کند.

در قسمت پشتی گوشی، از سیستم دوربین دوگانه استفاده شده که یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با دریافراگم f/۱.۶ و یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید را در خود جای داده است. اپل اعلام کرده که عملکرد این دوربین در ثبت عکس از محیط‌های کم‌نور ارتقا یافته و توان پردازشی آن در عکاسی و ثبت جزییات نیز افزایش محسوسی را به خود دیده است.

اپل همچنین تغییراتی را در فناوری شارژ وایرلس در آیفون ۱۲ اعمال کرده است بدین معنی که شاهد اضافه شدن سیستم MagSafe در این گوشی هستیم که می‌توان به لطف برخورداری از آهنرباهایی که در بدنه و همچنین کیس‌های آیفون تعبیه می‌شود، فرآیند قرارگیری دستگاه روی شارژر را آسان‌تر کند.

همانطور که پیشتر نیز در خبرها آمده بود، این گوشی بدون آداپتور شارژر  و ایرپاد سیمی عرضه خواهد شد که البته دلیل این تصمیم، حفاظت از محیط زیست و جلوگیری عنوان شده است. این گوشی با قیمت پایه ۷۹۹ دلار روانه بازار خواهد شد.

 

آیفون 12 مجهز به فناوری 5G رونمایی شد

آیفون 12 مجهز به فناوری 5G رونمایی شد

آیفون 12 مجهز به فناوری 5G رونمایی شد

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا