پهپاد

ثبت رکورد ۱۲۰۰ساعت پرواز ایمن پهپادی بر فراز پارس جنوبی

پایش هوایی سبب ناامن شدن منطقه پارس جنوبی برای متخلفان شده

معاون پارک علم و فناوری خلیج فارس از پایش هوایی طولانی مدت بر فراز منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی با هدف حراست و حفاظت از تجهیزات و امنیت پیرامونی توسط یک شرکت دانش بنیان مستقر در این پارک خبر داد.

شهرام محمدی رئیس هیئت مدیره این شرکت نیز ضمن اعلام ثبت رکورد ۱۲۰۰ ساعت پرواز ایمن پهپادی، یادآور شد پایش هوایی سبب ناامن شدن منطقه پارس جنوبی برای متخلفان گردیده است.

طرح پژوهشی پایش هوایی اولین بار توسط شرکت دانش بنیان و فناور مهارت گستر لیان به پارس جنوبی ارائه گردید و به صورت پایلوت به مرحله اجرا در آمد که مورد استقبال حراست ارشد منطقه قرار گرفت.

این همکاری از دی ماه ۱۳۹۶ آغاز و تا تیرماه ۱۳۹۹ ادامه داشته و در مدت ۹۰۰ روز حضور و پایش هوایی منطقه، روزانه ۶ سورتی پرواز با هدایت ۴ نیروی مستقر انجام پذیرفته که مجموعاً ۱۲۰۰ ساعت پرواز ایمن و بدون حادثه در قالب ۳۶۰۰ سورتی پرواز صورت پذیرفته است که رکورد موفقی در صنعت نفت، گاز و انرژی کشور و جنوب غرب آسیا (خاورمیانه) محسوب می‌گردد.

با انجام عملیات پایش هوایی توسط پهپادهای این شرکت دانش بنیان تحت عنوان یگان حراست ارشد منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی، میزان جرم و بروز تخلف در این منطقه کاهش چشمگیری داشته و موجبات استقرار امنیت از حیث وجود سارقان را به همراه داشته است.

محمدی افزود: پایش‌های صورت گرفته ضمن پیشگیری از جرایم امنیتی، مانع سرقت اموالی همچون کابل فیبر، ترانس و سایر تجهیزات زیر ساختی به ارزشی در حدود ۳۰ میلیارد ریال شده است.

همچنین پهپاد برد بلند شبح خلیج فارس و کسب مقاوم اول در مسابقات رومانی در سال ۲۰۱۴ از جمله افتخارات این مجموعه ی فناور دانش بنیان است.

پهپاد سمپاش یلدا از دیگر محصولات این شرکت دانش بنیان پهپادی است که توسط سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سال ۱۳۹۷ و با رویکرد خدمات کشاورزی رونمایی گردید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا