آمازونتکنولوژی

پهپاد MissionGo کلیه انسان را با موفقیت به مقصد رساند

اوخر ماه سپتامبر بود که شبکه اهدای عضو نوادا (NDP) توانست به موفقیتی بزرگ دست یابد. این مجموعه توانست با استفاده از پهپادی که توسط شرکت MissionGo طراحی شده بود، به صورت آزمایشی دو اندام و بافت بدن را با موفقیت به مقصد برساند.

این دستاورد می‌تواند نه تنها برای سازمان‌های فعال در زمینه تامین اعضای مورد نیاز بیماران، بلکه برای آن دسته از افرادی هم که نیاز فوری به پیوند اعضا دارند، خبر خوبی باشد. دو پرواز آزمایشی اخیر که با موفقیت انجام شدند، نشان دادند که می‌توان از پهپادها به عنوان دستگاه‌های حمل و نقلی مطمئن برای جابجایی اعضای بدن استفاده کرد.

از سویی دیگر، هیچ تاثیر سوئی در حین فرآیند انتقال از طریق پهپاد بر اندام و بافت‌های آن وارد نشد و محموله، بسیار سریع‌تر از راه‌های انتقال زمینی به مقصد رسید.

شرکت MissionGo در این رابطه عنوان کرد: این پروازها گام رو به جلوی مهمی به شمار می روند که دو پرواز آزمایشی اخیر نشان داد که می تواند از پهپادها برای انتقال محوله هایی که می توانند جان انسان ها را نجات دهند، استفاده کرد. پهپادهای ساخت ما هیچ خطری برای اعضای بدن ندارند.

البته قبل از آنکه انتقال کلیه انسان بر فراز بیابان‌های نوادا اتفاق بیفتد، شرکت‌هایی همچون آمازون از پهپادها برای ارسال کالا و سفارش‌های مشریان خود کمک می‌گرفتند.

والمارت نیز اخیرا از تصمیم خود برای ارسال رایگان کیت‌های تست کرونا از طریق پهپادها خبر داد. شرکت زیپلاین نیز با کمک این پرنده‌های آهنی هدایت‌پذیر، تجهیزت پزشکی را به کادر درمان در مناطق مختلف می‌رساند.

منبع
Inputmag

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا