اپل

تاریخ رونمایی آیفون ۱۲ اعلام شد؛ هر آنچه از مدل‌های جدید آیفون می‌دانیم

اپل ساعاتی پیش، دعوتنامه مراسم رونمایی از نسل جدید گوشی‌های آیفون خود را منتشر و اعلام کرد که این رویداد در تاریخ ۲۲ مهر (۱۳ اکتبر) برگزار خواهد شد.

در این دعوتنامه که برای اصحاب رسانه ارسال شده، عبارت «سلام، سرعت» درج شده که به نظر می‌رسد نشان از قابلیت ارتباطی ۵G گوشی‌های آیفون ۱۲ دارد. اگر خاطرتان باشد این شرکت در ماه سپتامبر نیز رویدادی را برای معرفی برخی از محصولات خود برگزار کرد که در آن اپل واچ، آیپد ایر و اپل فیتنس پلاس برای طرفداران این برند معرفی شدند.

با این حال، علی‌رغم انتظارات، خبری از آیفون‌های ۲۰۲۰ نشد و رونمایی از این گوشی‌ها به زمان دیگری موکول شد. حال مشخص شده که این مراسم در تاریخ ۲۲ مهر ماه برگزار خواهد شد. طبق آخرین شنیده‌ها، اپل در این رویداد از چند مدل گوشی آیفون به نام‌های آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ مکس، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس رونمایی خواهد کرد. البته برخی از منابع خبری نیز نام یکی از این مدل‌ها را آیفون ۱۲ مینی عنوان کرده‌اند.

آیا آیفون‌های جدید به فناوری ۵G مجهز خواهند بود؟

بعید به نظر می‌رسد که فناوری ۵G جایی در آیفون‌های جدید نداشته باشد. البته نباید فراموش کرد که چند نسخه از این فناوری وجود دارد که شامل mmWave و sub5GHz می‌شوند. اساسا سرعت نسخه sub 5GHz به سرعت mmWave نمی‌رسد، اما فراگیرتر است.

مینگ-چی کو، تحلیلگر برجسته محصولات اپل پیش‌بینی کرد که آیفون‌های ۱۲ از قابلیت اتصال به هر دو شبکه ۵G برخوردار خواهند بود. با این حال، وب‌سایت Fast Company چندی پیش مدعی شد که تنها مدل آیفون ۱۲ پرو مکس مجهز به شبکه mmWave عرضه خواهد شد. وب‌سایت PCMag نیز اخیرا اعلام کرد که شبکه sub-6GHz از لحاظ سرعت در برخی شهرها، تفاوت چندانی با شبکه ۴G LTE ندارد.

رونمایی از آیفون 12 در 22 مهر؛ هر آنچه از مدل‌های جدید آیفون می‌دانیم

مدل‌های آیفون ۱۲ با چه ابعادی عرضه می‌شوند؟

آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که امسال شاهد عرضه بزرگ‌ترین آیفون در طی سال‌های اخیر خواهیم بود. همچنین یک مدل کوچک نیز برای طرفداران به گوشی‌های کامپکت عرضه خواهد شد:

  • آیفون ۱۲ مینی (۵.۴ اینچ)
  • آیفون ۱۲ (۶.۱ اینچ)
  • آیفون ۱۲ پرو (۶.۱ اینچ)
  • آیفون ۱۲ پرو مکس (۶.۷ اینچ)

طراحی مدل‌های آیفون ۱۲ چگونه است؟

برخی از تحلیلگران، گوشی آیفون ۴ را که از فریمی‌استیل و لبه‌های صاف بهره می‌برد، به عنوان زیباترین آیفون اپل از لحاظ طراحی می‌دانند. اپل اما در سال‌های اخیر، استفاده از فریم آلومینیومی‌و لبه‌های گرد را در دستور کار قرار داد.

حال طبق گزارش بلومبرگ، اپل در طراحی گوشی‌های جدید خود، بازگشت به عقب داشته و قرار است در مدل‌های آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پر مکس از استیل و لبه‌های صاف استفاده کند. این وب‌سایت، اطلاعات مذکور را به نقل از افرادی مطلع و آشنا با برنامه‌های اپل نقل کرده است.

در گزارشی دیگر آمده است که تمامی‌مدل‌های آیفون ۱۲ به لبه‌هایی صاف مجهز خواهند بود. طراحی آشنایی که اپل اخیرا در ساخت آیپد ایر جدید خود نیز به کار گرفت.

رونمایی از آیفون 12 در 22 مهر؛ هر آنچه از مدل‌های جدید آیفون می‌دانیم

از نمایشگر آیفون‌های جدید چه می‌دانیم؟

در حال حاضر، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس به نمایشگرهای OLED و آیفون ۱۱ نیز به پنل LCD مجهزند. اما تفاوت در چیست؟ نمایشگرهای OLED از قابلیت تولید کنتراست بالاتری بویژه مجیط‌های تاریک و روشن به منظور ارائه تصویری شفاف‌تر برخوردارند.

وب‌سایت Nikkei Asia نیز در گزارشی نوشت که تمامی‌مدل‌های آیفون ۱۲ مجهز به پنل OLED عرضه خواهند شد. هنوز مشخص نیست که آیا این نمایشگرها از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی برخوردار خواهد بود یا خیر. هم‌اکنون آیفون ۱۱ از نرخ رفرش ۶۰ هرتزی بهره می‌برد.

انتظار می‌رود که شاهد استفاده از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی در آیفون‌های جدید باشیم که می‌تواند نمایشگری با واکنش‌پذیری بالاتری و امکان اجرای راحت‌تر و یکنواخت‌تر بازی‌های موبایلی را به ارمغان آورد. با این حال، در برخی از خبرها آمده است تا سال ۲۰۲۱ خبری از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی در آیفون‌های اپل نخواهد بود.

دوربین آیفون‌های ۱۲ به چند لنز مجهز خواهند بود؟

همانند آیفون ۱۱ پرو، مدل‌های آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس نیز احتمالا به دوربینی با سه لنز واید، اولترا واید و تله‌فوتو مجهز خواهند بود. تغییر بزرگ در این گوشی‌ها، استفاده از سنسور لیدار خواهد بود که قرار است به دوربین پشتی گوشی‌های آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس اضافه شود. این سنسور می‌تواند در عمق‌بخشی بهتر به تصاویر و ثبت عکس‌های پرتره بهتر به کاربر کمک کند.

رونمایی از آیفون 12 در 22 مهر؛ هر آنچه از مدل‌های جدید آیفون می‌دانیم

آیا آیفون ۱۲ از سرعت پردازشی بالایی نیز برخوردار خواهد بود؟

گفته می‌شود که اپل قصد دارد تا از قوی‌ترین پردازنده‌ای که تاکنون توسط مهندسان این شرکت تولید شده، در آیفون‌های ۱۲ استفاده کند. وب‌سایت AppleInsider اخیرا اطلاعاتی را منتشر و ادعا کرده که آیفون ۱۲ از لحاظ سرعت با آیپد پرو برابری خواهد کرد. این پردازنده جدید تحت عنوان A۱۴ در این گوشی‌های تعبیه خواهد شد.

رونمایی از آیفون 12 در 22 مهر؛ هر آنچه از مدل‌های جدید آیفون می‌دانیم

و اما قیمت. .

در ماه آوریل امسال، یک منبع خبری اعلام کرد که آیفون ۱۲ مینی با قیمت ۶۴۹ دلار به دست مشتریان خواهد بود. این یعنی قیمتی پایین‌تر از پیکسل 5 که اخیرا توسط گوگل معرفی شد و قرار است با قیمت ۶۹۹ دلار عرضه شود.

قیمت‌هایی که توسط جان پراسر، از تحلیلگران دنیای فناوری برای آیفون‌های جدید اعلام شده، عبارتند از:

  • آیفون ۱۲ مینی: ۶۴۹ دلار
  • آیفون ۱۲:۷۴۹ دلار
  • آیفون ۱۲ پرو: ۹۹ دلار
  • آیفون ۱۲ پرو مکس: ۱۰۹۹ دلار
رونمایی از آیفون 12 در 22 مهر؛ هر آنچه از مدل‌های جدید آیفون می‌دانیم
دعوتنامه مراسم ۲۲ مهر (۱۳ اکتبر) اپل

منبع
Mashable

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا