بازیتکنولوژی

آخرین اطلاعات از پلی استیشن 5 قبل از عرضه رسمی

اگرچه هنوز چند هفته‌ای به عرضه نسل جدید کنسول‌های بازی سونی موسوم به پلی استیشن 5 باقی مانده، اما اخیرا گروهی از فعالان یوتیوب و خبرنگاران موفق شدند تا برای اولین بار به این کنسول دسترسی پیدا کرده و اطلاعات جدیدی را از این محصول با دیگران به اشتراک بگذارند.

به گفته این افراد، پلی استیشن 5 برخلاف مدل‌های قبل از خود یعنی پلی استیشن 4 و پلی استیشن 3، از سروصدای کمتری در حین اجرا برخوردار است و صدای فن کمتری به گوش کاربر می‌رسد. وب‌سایت ژاپنی Dengeki Online- البته با ترجمه به انگلیسی- در این رابطه نوشت که پلی استیشن 5 حتی در حین اجرای بازی به مدت چند ساعت و در اتاقی گرم هم، بسیار بی‌سروصدا کار می‌کند و هیچ گرمایی روی سطح سیستم مشاهده نمی‌شود.

یکی دیگر از وب‌سایت‌های ژاپنی عنوان کرد که صدای حین کار این کنسول، کمتر از صدایی است که از پلی استیشن 4 شنیده می‌شود. همچنین صدای دکمه‌های روی دسته دوآل سنس پلی استیشن نیز به نسبت قبل، کاهش یافته است.

در بخش دیگری آمده که خروجی صدای این کنسول، بسیار نرم‌تر شده و به سختی می‌توان صدای حرکت پره‌های در حال چرخش فن را شنید. طبق گزارش‌ها، یک چراغ LED سفید در بین فاصله میان قسمت سفیدرنگ و مشکی بدنه تعبیه شده که به نظر می‌رسد برای نشان دادن وضعیت سیستم استفاده خواهد شد. احتمالا رنگ آبی نشان‌دهنده متصل بودن دستگاه به برق خواهد بود و رنگ سفید نیز از روشن بودن کنسول حکایت خواهد داشت.

وب‌سایت 4Gamers در این باره نوشت کاربر می‌تواند از طریق شکافی که در بدنه کنسول وجود دارد، قطعات فلزی داخل بدنه را ببیند. گفته می‌شود که این شکاف به منظور دسترسی به قسمتی روی دستگاه به منظور تعبیه حافظه SSD جانبی روی کنسول در نظر گرفته شده است.

البته در این گزارش، حرفی از رابط کاربری پلی استیشن 5 زده نشد. اگر خاطرتان باشد مت مک‌لارین، از نایب رئیس بخش طراحی رابط کاربری این کنسول پیشتر مدعی شده بود که محیط کار با پلی استیشن 5 به نسبت مدل قبل، 100 درصد تغییر کرده است.

با این حال، وب‌سایت AV Watch عنوان کرد که در این کنسول، رابط کاربری و بازی‌ها، استانداردسازی خواهند شد به طوری که کاربران در سراسر جهان می‌توانند با زدن دکمه X، انتخاب‌های خود را تایید و با زدن دکمه O آن را لغو کنند. پیشتر این قابلیت در برخی از کشورهای آسیایی به صورت برعکس ارائه می‌شد.

انتشار آخرین اطلاعات از پلی استیشن 5 قبل از عرضه رسمی

از دیگر مشخصاتی که توسط این منابع خبری منتشر شده، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • علاوه بر سوراخ میکروفون در قسمت پشتی دسته بازی، یک سوراخ کوچک دیگر نیز مشاهده می‌شود که اصطلاحا به آن «ریست پورت» می‌گویند. به نظر می‌رسد که با کمک این ویژگی، کاربر می‌تواند تنظیمات دسته بازی خود را به حالت کارخانه برگرداند
  • این دسته بازی به یک دکمه بی‌صدا کردن مجهز شده که در زیر لوگوی PS5 جای گرفته و برای بی‌صدا کردن میکروفون داخلی دسته به کار گرفته خواهد شد
  • استیک‌های آنالوگ روی دسته دوآل سنس به گونه‌ای طراحی شده‌اند که انگشت کاربر، راحت‌تر روی آن قرار می‌گیرد و سُر نمی‌خورد

همانطور که می‌دانید عرضه پلی استیشن 5 به صورت رسمی‌از تاریخ 22 آبان و با قیمت 499 دلار آغاز خواهد شد.

 

انتشار آخرین اطلاعات از پلی استیشن 5 قبل از عرضه رسمیانتشار آخرین اطلاعات از پلی استیشن 5 قبل از عرضه رسمی

 

منبع
Arstechnica

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا