بازیتکنولوژی

انتشار اطلاعاتی جدید از کنسول پلی استیشن 5

رویداد امسال پلی استیشن 5، جذابیت سال‌های قبل را نداشت و علاوه بر همه‌گیری ویروس کرونا، سیاست سونی در انتشار تدریجی اطلاعات مربوط به این کنسول بود.

این شرکت در انتهای مراسم مجازی خود، با انتشار یک تریلر ویدیویی از طراحی این کنسول رونمایی کرد اما حرفی از مشخصات فنی این کنسول نزد. حتی زمانی که قرار بود در مراسمی‌دیگر، قیمت و زمان عرضه این کنسول اعلام شود، بازهم سونی از طراحی این کنسول سخن گفت و در انتهای مراسم اطلاعاتی درباره قیمت و زمان عرضه این محصول ارائه کرد که البته باز هم در این رویداد، تمرکز روی بازی‌ها بود.

بعد از این مراسم، سونی با انتشار توییتی در فضای مجازی از اعلام زمان پیش‌فروش این کنسول خبر داد. اگرچه سونی اعلام کرده که تمامی‌موجودی این کنسول، در طی زمان پیش‎‌خرید، به فروش رفته اما هنوز هم اطلاعاتی از این کنسول سر به مهر باقی مانده است.

در همین رابطه، اخیرا کدی از وب‌سایت پلی استیشن 5 استخراج شده که برخی از پیغام‌های خطایی را که ممکن است در حین اجرای بازی‌های پلی استیشن 4 در این کنسول جدید ظاهر شود، نشان می‌دهد. ناگفته نماند که چندی پیش، مدیر بخش پلی استیشن سونی رسما عنوان کرد که 99 درصد از بازی‌های پلی استیشن 4 روی پلی استیشن 5 اجرا خواهند شد.

اگر این ادعا درست باشد، می‌توان گفت که پیغام خطای زیر برای آن یک درصد بازی‌هایی است که با کنسول پلی استیشن 5 سازگار نیستند. در متن این پیام آمده است: .. برای اجرای بازی‌های پلی استیشن 4 روی پلی استیشن 5، ممکن است برخی از قابلیت‌های موجود در پلی استیشن 4 قابل دسترسی نباشند.

در پیغام دیگر می‌خوانیم: این بازی پلی استیشن 4 توسط سیستم نرم‌افزاری فعلی پلی استیشن 5 پشتیبانی نمی‌شود. ما سعی می‌کنیم تا امکان بازی‌های پلی استیشن 4 بیشتری را در پلی استیشن 5 فراهم کنیم. پلی استیشن 5 خود را بروزرسانی و سپس بازی را اجرا کنید.

البته اطلاعات دیگری نیز از این کد به دست آمده که شامل پیامی‌حاوی این نکته است که توسعه‌دهندگان می‌توانند کنترل‌های فیدبک لمسی را در بازی‌ها اعمال کنند. همچنین پلی استیشن 5 از قابلیت ارسال پیام و چت صوتی با سایر دوستان در پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و اپلیکیشن پلی استیشن پشتیبانی می‌کند.

در پیامی‌دیگر آمده اسه که پلی استیشن 5 به کاربران مختلف اجازه می‌دهد تا کنسول را به اشتراک بگذارند. در واقع، اکانت اصلی PS5 Now، روی کنسول اجرا خواهد شد و هر کسی می‌تواند به بازی‌ها و اشتراک‌های مرتبط با اکانت اصلی دسترسی داشته باشد. پلی استیشن استور نیز قادر به نمایش بازی‌هایی خواهد بود که در PS+، PS Now و کالشن PS+ خواهد بود.

در خصوص حافظه این کنسول نیز باید گفت که این نشان داد که فایل‌های ذخیره‌شده پلی استیشن پلاس را می‌توان به صورت دستی به PS Now و برعکس از طریق قابلیت Save Data Management منتقل کرد.

منبع
BGR

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا