تکنولوژی

رونمایی Softbank از ربات خدمتکار Servi

شرکت ژاپنی Softbank (سافت‌بانک) از ربات جدیدی رونمایی کرد که می‌تواند در رستوان ها، سفارش غذای مشتری‌ها را به آن‌ها تحویل دهد.

این ربات جدید که تحت عنوان «Servi» شناخته می‌شود، به چند چرخ مجهز شده که می‌تواند با کمک آن‌ها به راحتی در فضای بین میزها حرکت کند و غذا را به دست مشتری برساند. Softbank هدف از تولید این ربات را کمک به حفظ رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و به حداقل رساندن تماس‌های فیزیکی میان افراد در محیط‌هایی همچون رستوران‌ها عنوان کرده است.

البته نیروی کار در ژاپن در روزهای کرونا به شدت کاهش یافته و این مسئله نیز یکی از دلایلی بوده که این شرکت را به ساخت ربات خدمتکار Servi سوق داده است. این ربات می‌تواند غذا و نوشیدنی‌های مشتریان را از آشپزخانه به مقصد تعیین‌شده برساند.

Softbank اعلام کرده که این ربات از دوربین‌های سه بعدی و فناوری لیدار برای مسیریابی بهره می‌گیرد. این فناوری‌ها در دل خودروهای خودران تعبیه شده‌اند. قرار است ربات Servi از ماه ژانویه در رستوران‌های ژاپن به کار گرفته شود.

زمانی که عرضه این ربات آغاز شود، شرکت‌ها می‌توانند با پرداخت هزینه اجاره ماهانه ۹۵۰ دلار از آن استفاده کنند. این ربات در دو مدل فول سایز و مینی عرضه می‌شود به طوری که مدل فول سایز به دو سینی و یک تیوب مجهز شده است. مدل مینی نیز از یک سیسنی و یک تیوب بهره می‌برد.

این دو مدل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از طریق نمایشگر لمسی نصب شده روی آن و همچنین تبلت اکسترنال قابل کنترل هستند. معروف‌ترین ربات انسان‌نمای Softbank به نام Pepper در دوران کرونا توسط بسیاری از مراکز مورد استفاده قرار گرفته است. برای مثال، این برات در ورودی هتل‌ها و مراکز برای خوشامدگویی به کار گرفته می‌شود. همچنین به عنوان یک همراه در کنار افراد مبتلا به کرونا با آن‌ها ارتباط دارد.

سافت‌بانک از ربات خدمتکار Servi رونمایی کرد

 

منبع
Businessinsider

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا