اپل

پاداش 114 میلیون دلاری برای مدیرعامل اپل

عملکرد موفق اپل در دوران رهبری تیم کوک، هیئت مدیره این شرکت را بر این داشت تا پاداشی به ارزش حدودی 114 میلیون دلار را در قالب سهام به وی اعطا کنند.

هیئت مدیره اپل طی بیانیه‌ای در این خصوص نوشت: تیم نوآوری و تمرکز بی‌نظیری را در کسوت مدیرعامل برای اپل به ارمغان آورده و رهبری ارزشمند و بدون نقصی را به همگان نشان داده است. برای اولین در طی حدود یک دهه، ما به تیم پاداشی را در قالب سهام اعطا خواهیم کرد تا از رهبری برجسته او در این سال‌ها تقدیر کنیم.

طبق اطلاعاتی که در وب‌سایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) آمده، تیم کوک 333 هزار و 987 سهم محدود را نیز به صورت سالیانه دریافت خواهد کرد که این فرآیند از سال 2023 آغاز خواهد شد و تا سال 2025 به طول خواهد انجامید.

این برای اولین بار بعد از فوت استیو جابز مدیرعامل پیشین اپل در سال 2011 است که پاداشی در قالب سهام به تیم کوک اعطا می‌شود. هیئت مدیره اپل، از آن جهت تیم کوک را مستحق دریافت این پاداش دانستند که وی برای اولین بار توانست ارزش یک شرکت آمریکایی را به بیش از 2 تریلیون دلار برساند. در طی 12 ماه اخیر، ارزش سهام اپل رشدی 105 درصدی را به خود دید.

هیئت مدیره اپل همچنین اعلام کرد که یک بسته پاداش دیگر نیز برای تیم کوک در نظر گرفته شده که معادل 333 هزار و 987 سهم دیگر این شرکت می‌شود و در سال 2023 به وی تعلق خواهد گرفت. اما این در صورتی است که ار کوک بتواند به اهداف مدنظر این شرکت دست یابد. البته ممکن است این میزان سهم در صورت رضایت هیئت مدیره، تا دو برابر نیز افزایش یابد.

از طرفی دیگر، اگر تیم کوک نتواند به خواسته‌های مدیران بالادستی جامه عمل بپوشاند، شاید به هیچ یک از این پاداش‌ها نرسد. در هر صورت، اگر همه چیز طبق خواسته تیم کوک پیش رود، وی در سال 2025 میلادی، یک میلیون و هزار و نهصد و شصت و یک سهم از اپل را به نام خود خواهد زد. این میزان سهم به یک میلیون سهمی‌که وی بعد از تصدی‌گری سمت مدیرعامل اپل تصاحب کرده بود، اضافه خواهد شد.

حال و با توجه به قیمت فعلی 114 هزار دلاری هر سهم اپل، مجموع ارزش این پاداش برابر با 114 میلیون دلار برآورد شده است.

منبع
CNBC

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا