تکنولوژیخودرو

رونمایی از خودروی پرنده جدید در نمایشگاه خودروی پکن

شرکت ایکس‌پنگ (Xpeng) در جریان نمایشگاه بین المللی خودروی پکن در سال 2020، از یک خودروی پرنده جدید رونمایی کرد.

ایکس‌پنگ که حمایت شرکت بزرگ علی‌بابا را پشت خود میبیند، اعلام کرد که این خودرو و توسعه فناوری‌های مرتبط با آن، به عنوان بخشی از استراتژی بلندمدت این شرکت محسوب میشود. این خودروی پرنده از فریمیشبیه به کپسول بهره میبرد و به هشت ملخ مجهز شده به طوری که از لحاظ ظاهری، بیشتری شبیه به یک پهپاد با قابلیت حمل انسان شباهت دارد تا یک خودروی پرنده.

نمونه اولیه این خودرو توسط واحد فناوری Heitech ایکس‌پنگ طراحی شده و بیانیه این شرکت آمده که واحد مذکور، مسئولیت تحقیق و توسعه پروژه‌های درازمدت شرکت را بر عهده دارد. اخیرا ایکس‌پنگ علاوه بر کسب‌وکار اصلی خود، وارد حوزه‌هایی همچون فناوری‌های نقشه‌برداری و خودروهای پرنده شده است.

به گفته ایکس‌پنگ، این خودروی پرنده میتواند تا دو سرنشین را در ارتفاعی بین 5 تا 25 متری زمین حمل کند. فعلا این محصول در حد یک مدل مفهومیاست و این شرکت اعلام کرد که قبل از سرمایه‌گذاری‌های بیشتر، تحقیقات دقیق‌تری را در این زمینه صورت خواهد داد.

برین گو، رئیس ایکس‌پنگ در مصاحبه‌ای در این خصوص عنوان کرد که در آینده علاوه بر خودروهای الکتریکی، سایر فناوری‌ها هم میتوانند سهمیرا در حوزه حمل و نقل هوشمند و خودران داشته باشند و در کنار هم، یک اکوسیستم چندبعدی را ایجاد کنند. به همین دلیل است که ما در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و تحقیقاتی را انجام داده‌ایم.

خودروی پرنده جدید ایکس‌پنگ هنوز راه زیادی را تا توسعه نهایی و عرضه به بازار دارد، اما میتواند به عنوان یکی از چند محصول آتی بشریت در آینده حمل‌ونقل باشد.

منبع
CNBC

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا