تکنولوژیخودرو

خودروی پرنده تویوتا رونمایی شد

این خودرو را SkyDrive استارتاپ متعلق به شرکت ژاپنی تولید کرده است

خودروی پرنده تویوتا آماده است. اسکای درایو SkyDrive نام استارتاپ متعلق به تویوتاست که چندین سال است روی خودروی پرنده کار می‌کند و حالا این شرکت یک پرواز آزمایشی را از این خودرو در معرض نمایش گذاشته است.

اگر همه چیز با موفقیت پیش برود می‌توان انتظار داشت نخستین خودروی پرنده تویوتا از دل همین استارتاپ به بازار معرفی شود.

نام این خودرو فعلا SD-03 است که پرواز آزمایشی آن در محوطه این شرکت انجام شده است. این خودرو بر خلاف انتظار خودران نیست ( چیزی که حداقل در پهپادهای امروز به عنوان یک ویژگی اصلی می‌بینیم ) اما این خودروی پرنده تویوتا را می‌توان کوچکتریک VTOL الکتریکی ( پرنده‌ای که می‌تواند به صورت افقی نشست و برخاست کند) به حساب آورد.

این خودروی پرنده دارای هشت موتور پروازی است که امنیت آن را حتی در صورت خراب شدن یکی از موتوروها تضمین می‌کند.

مدت زمان زیادی است که اسکای درایو تویوتا روی این خودرو کار می‌کند و شرکت امیدوار است که بتواند مجوز پرواز آن را برای پرواز آزمایشی در شهر تا انتهای سال ۲۰۲۰ دریافت کند. این دقیقا مطابق با زمان بندی ژاپنی‌ها برای رونمایی از تاکسی‌های هوایی است.

این خودروی پرنده با مشارکت شرکت Cartivator Resources طراحی و ساخته می‌شود، یک شرکت تکنولوژیک کوچک که تویوتا تنها به منظور توسعه این پروژه در آن 400 هزار دلار سرمایه گذاری کرده است. اولین پرواز آزمایشی این خودرو نیز در نزدیکی مرکز اصلی این شرکت، در یک زمین مدرسه‌ای  در ژاپن توسط شرکت تویوتا انجام شده است.

در سال ۱۳۹۶ نخستین تست‌ها برای ساختن این خودرو را شاهد بودیم که چندان جالب نبود اما حالا SD-03 امروز یک محصول کاملا متفاوت است.
مرحله بعدی در توسعه پروژه خودروی پرنده این شرکت، بررسی دوباره طراحی این خودرو خواهد بود و اگر همه چیز طبق پیش‌بینی‌ها پیش برود، این خودرو باید بتواند در سال 2019 همراه با یک خلبان/راننده به پرواز در بیاید تا هنگام شروع بازی‌های المپیک 2020 کاملا آماده باشد.
پیش‌تر قرار بود این خودرو را در المپیک ۲۰۲۰ ببینیم که با به تعویق افتادن این المپیک برنامه رونمایی شرکت هم تغییر کرد.
انتظار می‌رود این خودرو تا سال ۲۰۲۳ به صورت یک وسیله نقلیه که قادر به حمل دو نفر است به صورت تجاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا