اپلپوشیدنی هوشمند

مدل‌های پیشرفته اپل واچ بدون آداپتور شارژر عرضه می‌شوند

اپل به‌تازگی آداپتور شارژر 5 واتی را از باکس فروش مدل‌های اپل واچ ادیشن (Apple Watch Edition) و اپ واچ هرمس (Apple Watch Hermès) حذف کرد.

این در حالی است که حدود یک هفته پیش، هر دو مدل در وب‌سایت اپل به همراه اداپتور شارژر مشاهده می‌شدند. اگر رویداد چند روز قبل اپل موسوم به Time Flies را دنبال کرده‌ باشید، حتما می‌دانید که این شرکت اعلام کرد که به دلیل نگرانی‌های مربوط به آسیب‌هایی که این شارژها به محیط زیست وارد می‌کنند، این قطعه جانبی را از باکس برخی از مدل‌های اپل واچ خود حذف خواهد کرد.

حال مشخص شده که مدل‌های اپل واچ ادیشن و اپل واچ هرمس بدون این آداپتور شارژر 5 واتی عرضه خواهند شد. این دو ساعت جزو مدل‌های گران‌قیمت محسوب می‌شوند و با قمیتی بین 799 تا 1499 دلار به فروش می‌روند. این در حالی است که چند روز قبل، این ساعت‌ها به همراه اداپتور عرضه می‌شدند.

در توضیحی که اپل بعد از حذف این شارژر در صفحه خود آورده، آمده است: به عنوان بخشی از تلاش‌هایمان برای حفظ محیط زیست، همراه با اپل واچ آداپتور شارژر عرضه نخواهد شد. لطفا از شارژرهایی که هم‌اکنون از آن استفاده می‌کنید، برای شارژ مدل‌های جدید استفاده کنید.

این تصمیم اپل در حالی اتخاذ و عملی شد که برخی از منابع خبری پیشتر از تصمیم اپل برای حذف آداپتور شارژر از باکس گوشی‌های آیفون 12 خبر داده بودند که البته هنوز این مسئله به صورت رسمی‌توسط اپل تایید نشده است. اما با توجه به اقدام اخیر این شرکت، احتمال اتخاذ چننی تصمیمی‌برای آیفون‌های 12 نیز قوت گرفته است.

منبع
CNET

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا