اپلتکنولوژی

اپل واچ ۶ با قابلیت سنجش اکسیژن خون رونمایی شد

اپل نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل واچ خود را تحت عنوان سری 6 اپل واچ (Apple Watch Series 6) معرفی کرد. سری جدید از این محصول، در کل طراحی مشابهی با اپل واچ نسل چهارم و پنجم  دارد، اما در مدل جدید، تعدادی سنسور اضافه شده که از طریق آنها دستوراتی مانند کنترل اکسیژن خود و ردیابی کیفیت خواب کاربر، امکان پذیر شده است.

اپل اعلام کرده که  سری 6 قابلیت این را دارد که تنها در 15 ثانیه، با استفاده از نور سرخ و مادون قرمز، میزان اکسیژن خون را اندازه گیری کند. اپل همچنین اعلام کرده که این شرکت با همکاری شبکه‌های مختلف حوزه سلامت، تحقیقات وسیعی در زمینه کارایی‌های دیگر قابلیت‌ جدید اکسیژن سنجی خود ترتیب داده است مثلا اینکه آیا این قابلیت، امکان تشخیص وجود ویروس کووید 19 را دارد یا خیر.

در مدل جدید اپل واچ سری 6، سطح اکسیژن خود تنها در 15 ثانیه سنجیده می شود.

در نسل تازه معرفی شده اپل واچ 6، از پردازنده جدید S6  استفاده شده، که از قابلیت‌های ذکر شده آن، افزایش 20 درصدی سرعت عملکرد دستگاه است. در این پردازنده از محصول انحصاری اپل یعنی تراشه  A13 اپل استفاده شده و این در حالی است که در سری قبلی اپل واچ(نسل پنجم) از پردازنده تکراری S4 CPU استفاده شده بود. اپل اعلام کرده که سرعت عملکرد سری جدید نسبت به مدل پیش از خود، افزایش پیدا کرده و همزمان با این بهبود عملکرد، عمر 18 ساعته  باتری  همچنان حفظ شده است. در سری 6، سرعت شارژ افزایش پیدا کرده و شارژ 0 تا 100 تنها در یک و نیم ساعت انجام می‌پذیرد.

اعلام شده که صفحه ثابت و همیشه روشن اپل واچ، تا 2.5 برابر نسبت به سری 5 روشن‌تر شده است و به همین دلیل اطلاعات روی صفحه زیر نور خورشید، راحت‌تر دیده می‌شود.

همچنین دسترسی به نوتیفیکیشن‌ها، کنترل سنتر، تغییر watchfaces  حالا آسان‌تر شده است.

رنگ جدید Product Red سری 6اپل واچ

سنسور جدید دیگر، ارتفاع سنج همیشه فعال(always-on altimeter) است که اطلاعات لحظه‌ای و دقیق از ارتفاع کاربر ارائه می‌دهد.

اپل واچ سری 6 به پردازنده جدید S6 مجهز است.

رنگ‌ها و مدلهای مختلف اپل واچ ۶

ساعت‌های هوشمند نسل 6 در رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای، طلایی یا آبی آلمینیومی و همچنین در رنگ جدید  قرمز عرضه می‌شوند. مدل مجهز به استیل ضد خش نیز در دو رنگ گرافیتی و زرد طلایی ارائه می‌شود. ظاهرا دیگر خبری از رنگ نقره‌ای کروم در سری جدید وجود ندارد. مدل ممتاز این سری نیز در دو رنگ مشکی ساده و مشکی تیتانیومی عرضه شده و گزینه سرامیکی امسال  وجود ندارد.

اپل اعلام کرده مدل‌های آلمینیومی،(دقیقا مانند مدل‌های جدید مک بوک پرو) از آلمینیومی ساخته شده که به صورت صد در صد بازیافت شده‌اند. علاوه بر این، اپل همچنین ادعا می‌کند که بند جدیدی به نام «Solo Loop» عرضه خواهد شد که یک تکه کامل سیلیکون است و هیچ گونه سوراخ و قزنی ندارد. این بند در طرح‌های مختلف و 7 رنگ مختلف ارائه می‌شود. یک مدل از بند Solo Loop نیز معرفی شد که با نخ، بافته شده و در 5 رنگ مختلف ارائه می‌شود.

بند جدید Solo Loop هیچ سوراخ و قزنی ندارد
یک مدل از بند های Solo Loop از نخ، بافته شده است.

سیستم عامل سری 6، watchOS 7 است. این نسخه را شرکت اپل در نمایشگاه WWDC ، اوایل سال جاری میلادی معرفی کرده بود. به روز رسانی نرم افزاری برای تمامی مدل‌های بالاتر از سری 3 قابل انجام خواهد بود. در اپل واچ نسل 6، قابلیت ردیابی خواب، به دلیل وجود سنسورهای جدید، با کیفیت بالاتری انجام می‌پذیرد. از دیگر قابلیت‌های تازه نسخه جدید سیستم عامل watchOS 7 ، می‌توان به مدل جدید اپلیکیشن Fitness  با برنامه‌های ورزشی جدید و هشدار مخصوص شستن دست‌ها که مرتبط با پاندمی کنونی کووید 19 است، اشاره کرد.

اپل همچنین در هنگام معرفی اپل واچ ۶  قابلیت جدیدی را  تحت عنوان «Family Setup» معرفی کرده که به کمک آن والدین می‌توانند اپل واچ را برای استفاده فرزندان خود آماده کنند. مثلا والدین می‌توانند برقراری تماس‌ها و پیغام‌های اپل واچ را مدیریت کنند، هشدار مکان یابی را فعال کنند یا هنگام حضور بچه‌ها در زمان برگزاری کلاس‌های آنلاین، دستگاه را در حالت do not disturb قرار دهند.

سرویس اشتراک تمرین و ورزش فیتنس پلاس

اپل همچنین سرویس جدیدی از اپل واچ را معرفی کرده که  Fitness Plus نام دارد. این سرویس اشتراکی برای اجرای برنامه‌های مجازی ورزشی است و  تعدادی قابلیت اختصاصی نیز برای ردیابی ورزشی ارائه می‌دهد. قیمت این سرویس 9.99 دلار در ماه و یا 79.99 دلار در سال است.

قیمت اپل واچ ۶

قیمت اپل واچ سری 6 از 399 دلار برای مدل 40 میلی متری شروع میشود. قیمت مدل‌های سیم کارت خور از 499 دلار شروع می‌شود. اپل واچ سری 6 از امروز – 15 سپتامبر- برای پیش خرید عرضه شده و ازروز جمعه برای مشتریان  فرستاده می‌شود.

اپل اعلام کرده به دلیل صرفه جویی، آداپتور شارژ USB ، داخل جعبه‌های سری 6 وجود نداشته و تنها سیم شارژر تعبیه شده است.

همزمان با  سری 6، Apple Watch SE – مدل ساده‌تر و ارزان قیمت‌تر اپل واچ نیز معرفی شده که قابلیت‌های سری 5 اپل واچ را دارد.

منبع: ورج

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا