بازیتکنولوژی

خاطره بازی نینتندو با کاربران با عرضه کنسول دستی «گیم اند واچ»

شرکت نینتندو با احیای کنسول دستی نوستالژیک خود به نام گیم اند واچ -Game & Watch-، طرفداران برند خود را به سال 1980 میلادی بُرد.

این شرکت ژاپنی که اخیرا و بنا به خواسته بسیاری از کاربران، چند نمونه از محصولات قدی‌می‌خود را احیا کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده، به تازگی کنسول دستی گیم اند پلی را احیا کرد. نینتندو برای این کنسول دستی، 59 بازی را عرضه کرده بود.

این محصول برای اولین بار در سال 1980 میلادی عرضه شد و تولید آن تا سال 1991 ادامه داشت. این کنسول دستی تا قبل از عرضه Game Boy، از محبوبیت بالایی نزد کاربران برخوردار بود. حال طراحی جدید این محصول، از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به نسخه دهه 80 میلادی دارد اما به امکانات مدرن مجهز شده است.

نینتندو در این کنسول از یک نمایشگر LCD رنگی یک باتری قابل شارژ مجهز به درگاه USB-C استفاده کرده و ‌می‌تواند سه بازی Super Mario Bros، Super Mario Bros: The Lost Levels و Ball (نسخه مارو) را اجرا کند.

همانند دیگر دستگاه‌‌ها‌ی گیم اند واچ که بعد از سال 1981 عرضه شدند، از این محصول جدید ‌می‌توان به عنوان یک ساعت آلارم (هشدار) استفاده کرد؛ با این تفاوت که در نسخه جدید از 35 صحنه اسکرین سیور با تِم ماریو استفاده شده است.

اگرچه گیم اند واچ، اولین تجربه نینتندو در ارائه تجربه بازی ویدیویی نبود، اما جزو موفق‌ترین دستاوردهای این شرکت به شمار ‌می‌رفت و راه را برای عرصه سیستم سرگر‌می‌نینتندو (Nintendo Entertainment System) در سال 1985 و همچنین گیم بوی (Game Boy) در سال 1989 میلادی هموار کرد.

گفتنی است گیم اند واچ، اولین سیستمی ‌بود که از دکمه‌‌ها‌ی جهت به شکل + بهره ‌می‌برد. همچنین برای اولین بار، تجربه بازی ویدیویی را در یک کنسول دستی برای کاربران فراهم ‌می‌کرد، چیزی که تولیدکنندگان بازی در دهه 70 میلادی، نسبت به موفقیت و استقبال کاربران از آن تردید داشتند.

منبع
CNN

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا