تکنولوژیخودرو

شناسایی سارق خودرو با کمک حالت تسلا سنتری

یکی از صاحبان خودروهای تسلا موفق شد تا به کمک حالت تسلا سنتری (Tesla Sentry Mode)، ویدیوی مربوط به سرقت خودروی کاروان خود را ضبط و به پلیس در پیدا کردن سارق و خودرو کمک کند.

شرکت تسلا چندی پیش حالت تسلا سنتری را که یک سیستم نظارتی محسوب می‌شود و از دوربین‌های آتوپایلوت نصب‌شده روی بدنه خودرو کمک می‌یگرد، به محصولات خود اضافه کرد. این سیستم به گونه‌ای طراحی شده که قادر به شناسایی هرگونه «تهدید» برای خودروست. بدین معنی که هر شخص یا هر شی‌ای که خودرو نزدیک شود، سیستم شروع به فیلمبرداری از موقعیت می‌کند.

این سیستم بعد از انتشار گزارش‌های متعددی مبنی بر سرقت و یا آسیب رساندن به خودروهای تسلا در آمریکا روی محصولات این شرکت تعبیه شد. به گفته تسلا، حالت مذکور مبتنی بر سیستم داشبورد TeslaCam بوده و تاثیر زیادی را در کاهش آمارهای سرقت و اقدامات خرابکارانه افراد روی خودروهای تسلا داشته است.

البته این اولین و تنها مورد مربوط به استفاده از حالت تسلا سنتری نیست و پیشتر نیز چندین گزارش مبنی بر شناسایی سارقان خودروها با کمک این سیستم منتشر شد. در اتفاق اخیر، صاحب خودروی کاروان بعد از آنکه صبح به سراغ خودروی کاروان پارک‌شده در مقابل منزل خود بود، رفت خودرو را مشاهده نکرد.

وی بعد از اعلام گزارش به پلیس، سیستم سنتری خودروی تسلای خود را چک کرد و متوجه شد که سارقان در کمتر از 5 دقیقه توانستند کاروان وی را به سرقت ببرد. گفتنی است برای استفاده از حالت سنتری و همچنین TeslaCam، دارندگان خودروهای تسلا می‌بایست برخی از قطعات و لوازم جانبی را روی خودروی خود نصب کنند.

منبع
Electrek

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا