متا

فیسبوک برای انتخابات 2020 آمریکا دست به جیب شد

شرکت فیسبوک قصد دارد تا به عنوان بخشی از پروژه تحقیقاتی خود در خصوص تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر دموکراسی، به کاربرانی که از حساب کاربری خود قبل از انتخابات ریاست جمهوری 2020 امریکا خارج شوند، مبلغی را پرداخت کند.

الیزابت دوسکین، خبرنگار واشنگتن پست با انتشار تصاویری در حساب کاربری خود در توییتر، از تصمیم فیسبوک در این زمینه خبر داد. فیسبوک حدود یک هفته پیش رسما اعلام کرد که با همکاری محققانی از شرکت‌های مختلف قصد دارد تا تحقیقی را درباره تاثیر محصولات شبکه‌های اجتماعی بر جامعه در خلال انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا انجام دهد.

در این تحقیق، بین 200 تا 400 هزار کاربر انتخاب خواهند شد و نحوه رفتار و عملکرد آن‌ها در استفاده از اپلیکیشن‌هایی همچون فیسبوک و اینستاگرام مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. این شرکت در توضیحات خود در این رابطه آورد: به منظور تقویت و کسب آگاهی در خصوص چیزهایی که ‌می‌تواند در شبکه‌های اجتماعی برای دموکراسی مفید باشد و همچنین پی بردن به راهکارهای کاهش اثرات سوء این پلتفرم‌ها بر دموکراسی، این شرکت به تحقیقات عینی، بی‌طرفانه و میدانی نیاز دارد و به همین دلیل است که ما امروز همکاری تحقیقاتی جدید خود را برای درک بهتر تاثیرات فیسبوک و اینستاگرام بر نگرش‌های سیاسی و رفتار کاربر در خلال انتخابات 2020 آمریکا آغاز کردیم.

اسکرین‌شات‌هایی منتشر شده توسط خبرنگار واشنگتن پست نشان ‌می‌دهد که از کاربران اینستاگرام سوال شده که در ازای دریافت چه مبلغی، حساب کاربری خود را در اینستاگرام و فیسبوک قبل از انتخابات غیرفعال ‌می‌کنند.

در اینجا، فیسبوک گزینه‌های 10، 15 و 20 دلار در هفته را به کاربران پیشنهاد داده که البته ممکن است ای مدت زمان غیرفعال بودن اکانت‌ها، از یک هفته تا شش هفته به طول بینجامد. سخنگوی فیسبوک نیز اخیرا تایید کرد این شرکت به افرادی که به افرادی که در این تحقیق مشارکت داشته باشند، مبلغی را پرداخت خواهد کرد.

طبق آنچه فیسبوک اعلام کرده، نتایج این پژوهش حداقل تا اوایل سال آینده به صورت علنی میلادی منتشر نخواهد شد.

منبع
ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا