تکنولوژی

گوشی تاشوی سامسونگ گلکسی زد فولد2 رونمایی شد

سامسونگ ساعاتی پیش از نسل جدید گوشی‌های هوشمند تاشوی خود تحت عنوان گلکسی زد فولد2 (Galaxy Z Fold2) پرده برداشت.

این گوشی هیجان‌انگیز برای طرفداران برند سامسونگ، از یک نمایشگر بیرونی 6.2 اینچی سوپر امولد با میزان رزولوشن 2260 در 816 پیکسل و نسبت ابعاد 25:9 بهره می‌برد. بعد از باز شدن گوشی و نمایشگرها نیز، ابعاد کلی نمایشگر به 7.3 اینچ خواهد رسید. در این حالت، رزولوشن نمایشگر برابر با 2208 در 1768 و نسبت ابعاد آن 22.5:18 خواهد بود.

سامسونگ اعلام کرده که نمایشگر گلکسی زد فولد2 به نرخ رفرش 120 هرتزی مجهز خواهد شد. در نمایشگر اصلی این گوشی از گلکسی فوق نازک (UTG) برای ارتقای کیفیت نمایش تصاویر و همچنین القای نمایی پیشرفته و مدرن به گوشی استفاده استفاده شده است. لولای گلکسی زد فولد2 به نسبت قبل ارتقا یافته به طوری که از نسل سوم این فناوری بهره می‌برد. سامسونگ از نام Hideway برای این لولا استفاده و از مکانیسم CAM در آن استفاده کرده است.

همانند گلکسی زد فلیپ 5G، این گوشی نیز از طراحی ویژه‌ای به منظور جلوگیری از ورود گردوخاک در میان بدنه و لولای دستگاه بهره می‌برد. سامسونگ همچنین، فاصله میان لولا و بدنه را نیز کاهش داده که نقطه قوت دیگری برای این محصول به شمار می‌رود.

در حین استفاده از حالت فلکس (Flex) در زمان استفاده از این گوشی، کاربران می‌توانند از برخی اپلیکیشن‌ها در حالت Split در نمایشگر اصلی استفاده کنند. همچنین، برنامه‌های دوربین، تماس تصویری، گالری، تقدیم و غیره قادر به شناسایی نمایشگر اصلی بوده و می‌توانند سایر محتوای خود را در بخش دیگر نمایشگر، به نمایش درآورند.

گوشی تاشوی سامسونگ گلکسی زد فولد2 رونمایی شد

در قسمت پشتی بدنه، سامسونگ از دوربینی سه گانه استفاده کرده است. سنسور نخست، از رزولوشن 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و قابلیت‌های فوکوس خودکار دوآل پیکسل و لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد. سنسور دوم به لنز تله‌فوتوی 123 مگاپیکسلی با با قابلیت زوم 2 برابری و دیافراگم f/2.4 مجهز شده است. و بالاخره دوربین سوم از سنسور 12 مگاپیکسلی اولتراواید با دیافراگم f/2.2 بهره می‌برد.

گوشی تاشوی سامسونگ گلکسی زد فولد2 رونمایی شد

در قسمت جلویی گلکسی زد فولد2 نیز شاهد بکارگیری دوربین سلفی دوگانه‌ای هستیم که به دو سنسور 10 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و f/2.1 مجهز شده است. البته این امکان نیز برای کاربران فراهم شده تا با کمک دوربین پشتی دستگاه، عکس سلفی بگیرند.

توان پردازشی گلکسی زد فولد2 از طریق چیپست اسنپدراگون  865 پلاس به همراه حافظه رم 12 گیگابایتی تامین می‌شود. کاربران این گوشی به یک فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی UFS 3.1 دسترسی خواهند داشت.

گوشی تاشوی سامسونگ گلکسی زد فولد2 رونمایی شد

باتری گلکسی زد فولد2 به نسبت قبل ارتقا یافته و از 4235 به 4500 میلی‌آمپر رسیده است. این باتری از فناوری شارژ سیمی‌25 واتی و فناوری‌های شارژ سریع و شارژ وایرلس پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از فناوری ارتباطی 5G نیز در این گوشی تعبیه شده است.

پیش‌فروش گلکسی زد فولد2 تا ساعاتی دیگر آغاز خواهد شد و قرار است از 18 سپتامبر ارسال آن برای خریداران آغاز شود. مدل 256 گیگابایتی این گوشی با قیمت 1999 دلار به فروش خواهد رفت. گفته می‌شود که چین، تنها کشوری است که در آن گلکسی زد فولد2 مجهز به حافظه 512 گیگابایتی نیز عرضه خواهد شد.

گوشی تاشوی سامسونگ گلکسی زد فولد2 رونمایی شد

منبع
GSMArena

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا