تکنولوژیفضا

نسل جدید موشک های ناسا ۱۲ شهریور تست می شود

ناسا اخیرا اعلام کرد که موشک غول پیکر SLS خود را ۱۲ شهریورماه (۲ سپتامبر) در سامانه پرتاب واقع در ایالت یوتا تست خواهد کرد.

موشک SLS که با نام کامل Space Launch System شناخته می‌شود، پلتفرم موشکی است که به منظور انجام ماموریت‌های مختلف به ماه کره ماه و دیگر سیارات منظومه شمسی طراحی و ساخته شده است. سال‌هاست که محققان ناسا در حال کار روی آن هستند و حال به نظر می‌رسد که این سازمان فضایی قصد دارد تا تست استاتیک این موشک را روز چهارشنبه این هفته انجام دهد.

طبق گفته ناسا، این تست استاتیک به صورت زنده برای علاقه‌مندان پخش خواهد شد. برای آن‌هایی که با تست استاتیک، آشنایی ندارند باید گفت که در این آزمایش، تنها بوستر موشک روشن خواهد شد و در واقع، موشک در جای خود ثابت باقی خواهد ماند.

مهندسان ناسا در این آزمایش می‌توانند عملکرد بوستر و موشک را تحت ارزیابی قرار دهند. البته ممکن است در این تست، موشک منفجر و به میلیون‌ها تکه تقسیم شود. قرار است این آزمایش بعدازظهر چهارشنبه ۲ سپتامبر در مرکز Northrop Grumman واقع در ایالت یوتای آمریکا برگزار شود.

ناسا در این باره می‌گوید تست ایستای موشک SLS می‌تواند به مهندسان در بررسی و ارزیابی مواد جدید بکار رفته در این موشک، فرآیندها و همچنین عملکرد بوستر کمک کند. ناسا در طی سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای را معطوف پروژه SLS کرده تا بتواند از طریق آن، به هرآنچه تاکنون دست نیافته، دست یابد.

البته موانعی همچون کمبود بودجه برای توسعه این پروژه، پیش روی ناسا بوده و چندین بار تست این موشک را به تعویق انداخته است. با این حال، سازمان فضایی ناسا امیدوار است که SLS بتواند آغازگر کاوش‌های بیشتر بشتریت در منظومه شمسی باشد.

نسل جدید موشک های ناسا 12 شهریور تست می شود

منبع
BGR

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا