اپل

انتشار تصاویری که از شباهت نسل جدید آیپد با آیپدپروها حکایت دارد

اخیرا تصاویری جدید طراحی نسل جدید آیپدهای اپل منتشر شده که نشان می‌دهد در ساخت این محصول، از طراحی و برخی از ویژگی‌های خانواده آیپد پرو استفاده شده است.

بر این اساس، می‌توان گفت که آیپد جدید از حاشیه‌های کناری باریکی برخوردار خواهد بود و علاوه بر برخورداری از سنسورهایی به منظور استفاده از قابلیت فیس آیدی، از کیبورد جادویی اپل نیز پشتیبانی خواهد کرد.

اگر خاطرتان باشد اپل در ماه سپتامبر 2019، از نسل هفتم آیپدهای خود پرده برداشت. محصولی که از نمایشگر 10.2 اینچی رتینا و قابلیت پشتیبانی از اسمارت کیبورد فول سایز بهره می‌برد. حال بر اساس اطلاعات جدید، در سپتامبر امسال و در کنار مدل‌های آیفون 12، احتمالا از عضو جدید خانواده تبلت‌های آیپد نیز رونمایی خواهد شد.

این تصاویر که برای اولین بار توسط وب‌سایت 91Mobiles منتشر شدند، تصویری از یک آیپد 10.8 اینچی را نشان می‌دهند که مهندسان اپل از زبان طراجی آیپد پرو برای به حداقل رساندن حاشیه کناری دستگاه بهره خواهند برد.

اما این کم شدن حاشیه، قطعا به قیمت حذف تاچ آیدی تمام خواهد شد چراکه دیگر فضایی برای تعبیه دکمه هوم باقی نخواهد ماند. چند روز قبل نیز در خبرها آمده بود که اپل امسال قابلیت تاچ آیدی خود را در دل دکمه پاور جای خواهد داد. همچنین تصاویر اخیر نشان می‌دهند که در این تبلت برخی سنسورهای مورد نیاز برای استفاده از قابلیت فیس آیدی نیز تعبیه شده است.

لبه‌های کناری دستگاه نیز همانند بدنه آیپد پرو، به صورت صاف یا همان فلت طراحی شده‌اند. همچنین روی بدنه درگاه USB-C برای شارژ دستگاه، چهار میکروفون و بلندگوهای دوگانه مشاهده می‌شوند. در قسمت پشتی نیز خبری از برآمدگی دوربین نیست و سیستم دوربین تکی همانند مدل‌های قبلی در این بخش بکار گرفته شده است. البته بعید به نظر می‌رسد که تبلت همانند مدل‌های آیپد پرو، به سنسور لیدار مجهز باشد. گفته می‌شود که در قسمت پشتی بدنه از کانکتورهای مغناطیسی استفاده شده تا امکان استفاده از کیبورد جادویی اپل را برای این دستگاه فراهم کند.

انتشار تصاویری که از شباهت نسل جدید آیپد با آیپدپروها حکایت دارد

اگرچه در این گزارش آمده که این تصاویر مربوط به نسل هشتم آیپدهای اپل هستند اما برخی از منابع خبری نیز مدعی شده‌اند که این اطلاعات می‌تواند مربوط به آیپد ایر 4 باشد چرا که نسل سوم آیپد ایر در مارس 2019 عرضه شد و احتمال دارد که مدل جدید این محصول در سپتامبر امسال معرفی شود.

منبع
Appleinsider

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا