بیل گیتستکنولوژی

بیل گیتس: همواره به هوش استیو جابز غبطه می‌خوردم

بیل گیتس، از تاثیرگذارترین چهره‌های دنیای فناوری و دومین مرد ثروتمند حال حاضر جهان در مصاحبه‌ای اعلام کرد که به هوش استیو جابز غبطه می‌خورده است.

وی در مصاحبه‌ای با پادکست Armchair Expert رسما اعلام کرد که به کاریزمای استیو جابز فقید، دوست و رقیب قدیمی‌خود حسادت می‌کرده است. وی در این گفت‌وگو به دکس شپرد، مجری پادکست مذکور عنوان کرد جابز نابغه‌ای بود که به عنوان رهبر یک مجموعه از جذبه طبیعی خاصی برخوردار بود. گیتس گفت که همواره آرزو داشت که این ویژگی‌های جابز در وی وجود داشت.

گیتس در ادامه عنوان کرد: او مثل یک جادوگر می‌توانست به افراد روحیه و انگیزه بدهد و من در برابر او یک جادوگر کوچک بودم و از این رو، تحت تاثیر او قرار نمی‌گرفتم. با این حال، می‌دیدم که چگونه افراد مسحور وی می‌شدند.

وی در این گفت‌وگو از نبوغ جابز سخن گفت و متعجب بود که چگونه جابز بعد از بنیانگذاری اپل در سال 1976 و ترک این شرکت در سال 1985 به دلیل اختلاف با مدیرعامل وقت اپل، توانست باری دیگر به این شرکت بازگردد و اپل را متحول کند و محصولات شگرفی همچون آیمک، آیپاد و آیفون را تولید کند.

وی در ادامه به مرگ استیو جابز در سال 2011 اشاره کرد و افزود از دست دادن وی پدیده غیرمنتظره‌ای بود. کسی جز جابز نمی‌تواند کارهایی که وی در اپل انجام داده، تکرار کند. من هم هرگز نتوانستم چنین کارهایی را انجام دهد و فکر هم نمی‌کنم کس دیگری بتواند.

گیتس همچنین از اجتماعی نبودن خود به عنوان یک نقطه ضعف یاد کرد و ادامه داد جابز همواره در برابر مردم و سخنرانی‌های عمومی، بسیار طبیعی و عادی رفتار می‌کرد. گیتس اما از چنین ویژگی برخوردار نبود. او پیشتر در مصاحبه‌ای اعلام کرد که می‌بایست در زمینه صحبت کردن در برابر عموم، بیشتر تمرین کند تا بتواند بهتر سخنوری کند.

بنیانگذار مایکروسافت در ادامه از آرزوی خود گفت و اظهار امیدواری کرد که بتواند تونایی جابز در مسحور کردن مخاطبان را بدست آورد تا بتواند حمایت‌های بیشتری را برای بنیاد بیل اند ملیندا گیتس خود جلب کند. این بنیاد در زمینه‌های مختلفی از قبیل مبارزه با فقر و تحقیق برای پیشگیری از شیوع بیماری‌ها فعالیت دارد و اخیرا حدود 300 میلیون دلار را برای ساخت واکسن و درمان ویروس کرونا اختصاص داد.

 

منبع
CNBC

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا