ایلان ماسکتکنولوژی

ایلان ماسک چهارمین مرد ثروتمند جهان شد

به دنبال افزایش ارزش شرکت تسلا در طی ماه های اخیر، جایگاه ایلان ماسک در میان ثروتمندترین های جهان رشدی محسوس را تجربه کرد و اکنون او چهارمین مرد ثروتمند جهان است.

سرمایه این کارآفرین و مرد بلندپرواز سیلیکون ولی، اکنون حدود 90 میلیارد دلار برآورد شده که وی را بالاتر از برنارد آرنو، رئیس مجموعه Louis Vuitton و ثروتمندترین مرد فرانسه قرار می دهد. بدین ترتیب، یک آمریکایی دیگر به جمع آمریکایی های ثروتمند جهان در صدر متمول‌ترین ها اضافه شد.

در حال حاضر، بالاتر از ایلان ماسک، مازک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک، بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت و جف بزوس مالک آمازون مشاهده می شوند. به گزارش بلومبرگ، ثروت جف بزوس حدود 195 میلیارد دلار برآورد شده است.

ایلان ماسک هم‌اکنون مدیرعاملی تسلا و 21 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد. او چندی پیش و بعد از آنکه ارزش هر سهم این شرکت با رشد محسوسی همراه شد، با انتشار یک توییت اعلام کرد که به نظر وی، ارزش سهام تسلا بسیار بالاست. البته این اظهارنظر برای تسلا و ماسک گران تمام شد و چند دقیقه بعد، ارزش سهم این شرکت در بورس وال استریت با افتی 10.3 درصدی همراه شد.

البته این روند چندان ادامه‌دار نبود و باری دیگر، سهام این شرکت به روند صعودی خود بازگشت به طوری که تسلا در ماه ژوئیه با پشت سر گذاشتن شرکت بزرگ تویوتا، به ارزشمندترین شرکت خودروساز جهان تبدیل شد.

این شرکت که جزو پیشگامان تولید خودروهای الکتریکی و فناوری خودران به شمار می رود، در طی سال های اخیر توانسته محصولات متنوعی را تولید و به بازار عرضه کند. درواقع، فناوری پاک مورد استفاده در خودروهای تسلا، نظر بسیاری از سیاستمدارن و قانونگذاران را به خود جلب کرده است. این شرکت در سه ماه اخیر توانست برای چهارمین سه ماهه متوالی، رشد سود و درآمد را تجربه کند.

در ادامه می توانید فهرست 10 فرد ثروتمند جهان را بر اساس گزارش بلومبرگ مشاهده کنید:

  1. جف بزوس، آمازون-  195 میلیارد دلار
  2. بیل گیتس، مایکروسافت-  121 میلیار دلار
  3. مارک زاکربرگ، فیسبوک-  99.4 میلیارد دلار
  4. ایلان ماسک، تسلا-  90.3 میلیارد دلار
  5. برنارد برنو، LVMH-  83.7 میلیارد دلار
  6. ماکش امبانی، Reliance Insudtries – 80 میلیارد دلار
  7. وارن بافت، Berkshire Hathaway-  79 میلیارد دلار
  8. استیو بالمر، مایکروسافت-  76.1 میلیارد دلار
  9. لری پیج، آلفابت-  74.2 میلیارد دلار
  10. سرگئی برین، آلفابت-  71.9 میلیارد دلار

منبع
گاردین

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا