متا

ضرر 7 میلیارد دلاری مارک زاکربرگ در پی کاهش سفارش تبلیغات در فیسبوک

بعد از توقف سفارش تبلیغات توسط شرکت‌های مختلف به فیسبوک، حدود 7.2 میلیارد دلار از سرمایه شخصی مارک زاکربرگ مدیرعامل این شبکه اجتماعی کم شد.

به گزارش بلومبرگ، ارزش سهام فیسبوک نیز با کاهشی 8.3 درصدی همراه شد و تقریبا 56 میلیارد دلار از ارزش این شرکت در بازار تقلیل یافت. این وضعیت برای فیسبوک در شرایطی رقم خورد که اخیرا و به دلیل عدم اتخاذ موضعی روشن در خصوص پست‌های جعلی و حاوی مطالب نژادپرستانه، بسیاری از شرکت‌ها تبلیغات خود را در این پلتفرم متوقف کردند.

در میان شرکت‌های تحریم کننده فیسبوک و همچنین اینستاگرام، نام‌های بزرگی دیده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به ورایزن، Ben & Herry’s و Unilever اشاره کرد. در حال حاضر، زاکربرگ با سرمایه خالص 82.3 میلیار دلار، بعد از جف بزوس مدیرعامل آمازون، بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت و برنارد آرنو مدیر عامل LVMH، در رده چهارم ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد.

کمپین عدم سفارش تبلیغات به فیسبوک و تحریم این غول عرصه فناوری تحت عنوان #StopHate4Profit دنبال می‌شود و بسیاری از گروه‌ها و شرکت‌های بزرگ در جهان از آن حمایت می‌کنند. به گفته این افراد، فیسبوک در زمینه مقابله با انتشار گفتارهای زننده و نژادپرستانه در این پلتفرم، اقدامات لازم را انجام نمی‌ دهد.

فیسبوک نیز اخیرا در واکنش به این کمپین اعلام کرد که تغییراتی را در وب‌سایت خود برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست در دست اقدام دارد. همچنین این شبکه اجتماعی به دلیل عدم اعمال محدودیت برای پست‌های دونالد ترامپ مورد انتقاد زیادی قرار گرفته که این شرکت اعلام کرد تدابیری را نیز برای گسترش این قبیل پست‌ها نیز اتخاذ کرده است.

فیسبوک همچنین اعلام کرد که فناوری هوش مصنوعی با کمک نیروی کار انسانی توانسته است بیش از 90 درصد از پست‌های حاوی مطالب توهین آمیز را قبل از آنکه توسط کاربران گزارش شود، شناسایی و حذف کند.

زاکربرگ در این رابطه گفت: ما فکر می‌کنیم که افراد می‌بایست مطالب و محتوایی که توسط سیاستمداران منتشر می‌شود، مشاهده کنند؛ کاری که سایر رسانه‌های خبری نیز انجام می‌دهند و در گزارش‌های خود به مطالب سیاستمداران می‌پردازند. اما با این حال، فرآیند برچسب‌گذاری برخی از پست‌ها را آغاز خواهیم کرد.

 

 

منبع
Foxbusiness

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا