تکنولوژی

ثبت سفارش برای تسلا سایبرتراک رکورد زد

زمانی که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا از خودروی جدید این شرکت یعنی سایبرتراک رونمایی کرد، کمتر کسی تصور می‌کرد که این محصول بتواند تا به این اندازه نزد علاقه‌مندان به خودروهای الکتریکی محبوب شود.

طبق آخرین گزارش‌ها، برای خرید خودروی تسلا سایبرتراک حدود 650 هزار سفارش خرید ثبت شده که رکورد جدیدی در این زمینه محسوب می‌شود. برای درک بهتر بزرگی این عدد می‌تواند گفت  که تسلا در طی دو سال 2018 و 2019، تنها 612 هزار و 120 دستگاه خودروی الکتریکی را به مشتریان خود تحویل داده است.

جالب‌تر آنکه اگرچه میزان تولید خودروهای تسلا حدود 23 برابر کمتر از تولیدات شرکت بزرگ تویوتاست، اما شرکت تحت هدایت ایلان ماسک توانست با پشت سر گذاشتن تویوتا، به عنوان ارزشمندترین برند خودروساز در جهان لقب گیرد.

با این حال، تسلا در طی یکی دو سال اخیر، توجه ویژه‌ای را معطوف توسعه و گسترش ظرفیت تولید خودروهای خود کرده و در این راه، چند کارخانه جدید را نیز راه‌اندازی کرده است. قطعا درخواست‌های فعلی برای خرید خودروهای این شرکت، در توان خط تولید کارخانه‌های تسلا نیست و این شرکت راهی جز سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه ندارد.

در ماه فوریه امسال، حدود 535 هزار سفارش برای تسلا سایبرتراک ثبت شد و تا به امروز این عدد به 650 هزار رسیده است. کاربران برای خرید یا بهتر بگوییم سفارش این خود می‌بایست مبلغ 100 دلار را پرداخت کنند. بنابر آخرین گزارش‌ها، ماسک این روزها سخت در تلاش است تا ظرفیت تولید کارخانه‌های‌های خود را به 1.5 میلیون دستگاه خودرو در سال برساند. وی پیشتر اعلام کرد که فروش سایبرتراک را از سال آینده میلادی آغاز خواهد کرد.

 

منبع
Inputmag

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا